Reklama
Reklama

Trasa na Naramowice: jest propozycja przebiegu linii tramwajowych. Jak pojadą bimby?

fot. ZTM

Trwa budowa trasy tramwajowej na Naramowice.

Inwestycja to nie tylko prace na placu budowy, ale i w zaciszach gabinetów, bo równocześnie z otwarciem torowiska gotowy musi być m.in. rozkład jazdy. Zarząd Transportu Miejskiego przygotował propozycję docelowego układu tras tramwajowych i autobusowych, który przekazano do opiniowania 15 radom osiedli.

Szukasz zawodu z przyszłością? Chcesz poznać ciekawych ludzi? Zapisz się na studia podyplomowe na kierunku Kosmetologia lub Dietetyka.
REKLAMA

- Zaproponowane rozwiązanie ma na celu utrzymanie szybkiego połączenia do Małych Garbar, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu trasy tramwajowej. Istotnym aspektem jest także położenie nacisku na funkcję dowozową autobusów do tramwajów, zarówno trasy naramowickiej, jak i trasy PST - powiedział Wojciech Miechowicz zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu ds. Publicznego Transportu Zbiorowego.

Docelowo na przystanek Błażeja pojadą tramwaje dwóch linii. Wcześniej do użytku zostanie oddany fragment do ul. Włodarskiej - tam kursować będą bimby linii nr 3.

Propozycja ZTM w sprawie przebiegu poszczególnych tras:

Linie tramwajowe:

Wariant 1:

Linia nr 3: BŁAŻEJA - Naramowicka - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Święty Marcin - Gwarna - Mielżyńskiego - 23 Lutego - PLAC WIELKOPOLSKI

Linia nr 4: POŁABSKA - Winogrady - Fredry - 23 Lutego - Plac Wielkopolski - Wolnica - Estkowskiego - Jana Pawła II - Zamenhofa - Starołęcka - STAROŁEKA

Linia nr 10: BŁAŻEJA - Naramowicka - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Matyi - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 roku - DEBIEC

Wariant 2:


Linia nr 3: BŁAŻEJA - Naramowicka - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Święty Marcin - Gwarna - Mielżyńskiego - 23 Lutego - PLAC WIELKOPOLSKI

Linia nr 4: BŁAŻEJA - Naramowicka - Winogrady - Fredry - 23 Lutego - Plac Wielkopolski - Wolnica - Estkowskiego - Jana Pawła II - Zamenhofa - Starołęcka - STAROŁEKA

Linia nr 10: POŁABSKA - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Matyi - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 roku - DEBIEC

Wszystkie linie tramwajowe w każdym z wariantów mają być obsługiwane z podstawową częstotliwością (co 10 minut w rozkładzie zasadniczym w godzinach szczytów komunikacyjnych).

Linie autobusowe:

Zmiany tras autobusowych proponowane są w jednym wariancie, niezależnym od ostatecznej decyzji dotyczącej przebiegu tras tramwajowych:

Linia nr 144: BORANTA - Naramowicka - Łużycka - Stoińskiego - Wiechowicza - PST KURPIŃSKIEGO (bez zmian)

Linia nr 146: BORANTA - Naramowicka - Łużycka - Stoińskiego - Wiechowicza - Kurpińskiego - Wojciechowskiego - Jaroczyńskiego - Obornicka - Szarych Szeregów - Strzeszyńska - Biskupińska - STRZESZYN (bez zmian)

Linia nr 147: likwidacja

Linia nr 151: likwidacja

Linia nr 167: RADOJEWO - Naramowicka - Łużycka - Nowa Naramowicka - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego - RONDO ŚRÓDKA

Linia nr 169: OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Szymanowskiego - Stróżyńskiego - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Kurpińskiego - Wiechowicza - Stoińskiego - Łużycka - Nowa Naramowicka - Naramowicka - Lechicka - Murawa - Słowiańska - Księcia Mieszka I - Przepadek - Al. Niepodległości - Św. Marcin - Bukowska - Przybyszewskiego - Marcelińska - Grochowska - Promienista - OS. KOPERNIKA (nowa stała trasa)

Linia nr 911: BIEDRUSKO - Radojewo - Naramowicka - Łużycka - Nowa Naramowicka - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego - RONDO ŚRÓDKA

Linie nr 214, 218, 224: niewielka zmiana trasy, między Łużycką a Lechicką przebiegać będą po Nowej Naramowickiej

Zawieszenie kursowania linii autobusowej nr 151 w 2020r. zostało wprowadzone jako element kompleksowego pakietu zmian związanych z reorganizacją układu linii autobusowych na czas budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Mając na uwadze utrudnienia na ulicach Szelągowskiej i Naramowickiej, w układzie tym wzmocnione zostały bezkolizyjne, poprzeczne połączenia autobusowe zapewniające szybkie połączenie z trasą PST. Wydłużono m.in. trasę linii nr 169 oraz wzmocniono linię nr 144. Układ ten sprawdził się, zatem wariant z likwidacją linii 151 i wydłużeniem w zamian linii 169 jest proponowany jako stały. Z Wilczaka do Małych Garbar, do czasu budowy trasy tramwajowej na tym odcinku, kursować miałyby autobusy linii 167, 174, 190 i 911. Częstotliwości linii autobusowych nie zmienią się w stosunku do obecnego, normalnego rozkładu jazdy.

Docelowy układ tras stałych będzie mógł wejść w życie po zakończeniu inwestycji nie tylko w obrębie Naramowic, ale także w innych częściach miasta - głównie w śródmieściu (dotyczy linii tramwajowych nr 3, 4) oraz na Wildzie (dotyczy linii tramwajowej nr 10).

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

14℃
7℃
Poziom opadów:
1.6 mm
Wiatr do:
16 km
Stan powietrza
PM2.5
10.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.