Zakończył się remont Poznańskiego Węzła Kolejowego
Nowe tory, rozjazdy i stacje - a przede wszystkim, koniec objazdów przez Franowo. Zakończył się remont Poznańskiego Węzła Kolejowego. Teraz kolej zajmie się dworcem. Pierwsze prace już ruszyły. W przyszłym roku wyłoniony ma zostać wykonawca, który zmieni wygląd Dworca Głównego w Poznaniu.
Koniec remontu Poznańskiego Węzła Kolejowego to ulga dla tych wszystkich, którzy w ciągu ostatnich trzydziestu miesięcy podróżować musieli przez Franowo.
Natomiast plany kolei na najbliższe lata są ściśle związane z przebudową Dworca Głównego i stworzeniem zintegrowanego centrum komunikacyjnego. Przy peronie trzecim już rozpoczęły się prace związane z wymianą kolektora. W przyszłym roku wyłoniony ma zostać wykonawca dworca. Do 2012 roku mają być ukończone prace związane z obsługą peronów.
Plany kolei muszą iść w parze z projektami miasta. Dlatego już myśli się o tym, żeby na peron siódmy za kilka lat dojeżdżaćmógł tramwaj.
Remont Poznańskiego Węzła Kolejowego kosztował 105 milionów euro. Za te pieniądze między innymi zbudowano rozjazdy, wyremontowano stacje i przystanki, a także wymieniono 21 kilometrów torów. Są one przystosowane do jazdy pociągów z prędkością 160 km na godzinę. A w przyszłości kolej ma dysponować jeszcze szybszymi pociągami.
Od niedzieli zmienił się również rozkład jazdy pociągów. Na dworcu pojawiły się informacje na ten temat. Otwartych zostało aż 51 dodatkowych połączeń. Wśród nowych relacji znalazły się między innymi: Poznań Główny-Zielona Góra-Głogów, Poznań Główny-Krzyż-Szczecin Główny, Wrocław Główny-Poznań Główny-Kołobrzeg oraz Poznań Główny-Wrocław Główny-Szklarska Poręba/ Kudowa Zdrój.
Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał do 12 grudnia przyszłego roku. Szczegóły na stronie www.pr.pkp.pl


