Reklama
Reklama

Na zewnątrz upał, w "105-tkach" gorąco. MPK wyjaśnia

fot. MPK Poznań

MPK wyprzedzająco wyjaśnia, dlaczego w tramwajach typu 105 ma się wrażenie, że mimo upałów działa ogrzewanie.

- Na dworze coraz cieplej, powraca więc problem "grzejących stopiątek". Spieszymy z odpowiedzią. Te najpopularniejsze w całej Polsce dwuwagonowe składy są tak skonstruowane, że urządzenia rozruchowe i napędowe tramwaju znajdują się pod podłogą. Jak w każdym sprzęcie, podczas pracy wytwarzane jest ciepło, które za pomocą specjalnych klap wyrzucane jest na zewnątrz wagonu, a zimą ogrzewa jego wnętrze. Czasami zdarza się, że na skutek niedoskonałości tego systemu (tramwaje były produkowane w latach 1973-1992) gorące powietrze częściowo przedostaje się do przedziału pasażerskiego, co sprawia wrażenie włączonego ogrzewania. Nie ma możliwości zniwelowania tego całkowicie - przyznaje MPK.

Na pocieszenie MPK dodaje, że w Poznaniu znajduje się zaledwie 26 składów typu 105Na na całą flotę składającą się z 227 tramwajów. - Klimatyzację posiada 55% bimb oraz 95% autobusów - kończy.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

11℃
9℃
Poziom opadów:
0.1 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
25.66 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.