Reklama

Na zewnątrz upał, w "105-tkach" gorąco. MPK wyjaśnia

fot. MPK Poznań
fot. MPK Poznań

MPK wyprzedzająco wyjaśnia, dlaczego w tramwajach typu 105 ma się wrażenie, że mimo upałów działa ogrzewanie.

- Na dworze coraz cieplej, powraca więc problem "grzejących stopiątek". Spieszymy z odpowiedzią. Te najpopularniejsze w całej Polsce dwuwagonowe składy są tak skonstruowane, że urządzenia rozruchowe i napędowe tramwaju znajdują się pod podłogą. Jak w każdym sprzęcie, podczas pracy wytwarzane jest ciepło, które za pomocą specjalnych klap wyrzucane jest na zewnątrz wagonu, a zimą ogrzewa jego wnętrze. Czasami zdarza się, że na skutek niedoskonałości tego systemu (tramwaje były produkowane w latach 1973-1992) gorące powietrze częściowo przedostaje się do przedziału pasażerskiego, co sprawia wrażenie włączonego ogrzewania. Nie ma możliwości zniwelowania tego całkowicie - przyznaje MPK.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA

Na pocieszenie MPK dodaje, że w Poznaniu znajduje się zaledwie 26 składów typu 105Na na całą flotę składającą się z 227 tramwajów. - Klimatyzację posiada 55% bimb oraz 95% autobusów - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
27.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro