Reklama
Reklama

Tak będzie wyglądał kolejny przebudowany odcinek ul. Święty Marcin

fot. PIM / wizualizacja
fot. PIM / wizualizacja

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy prac budowlanych na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do ul. Gwarnej.

Konsekwentnie zmierzamy do celu, jakim jest przywrócenie blasku reprezentacyjnej ulicy Poznania. Zależy nam na stworzeniu na Świętym Marcinie przyjaznej i estetycznej przestrzeni oraz podniesieniu tym samym atrakcyjności tego miejsca. Jednocześnie, w ramach tej inwestycji, poprawimy funkcjonalność komunikacji miejskiej poprzez utworzenie prawoskrętu dla tramwaju z ul. Towarowej w ul. Św. Marcin i nowego przystanku przy CK Zamek. Uspokojenie ruchu samochodowego przełoży się z kolei na większe bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

To kolejny element Programu Centrum realizowanego przy pomocy dofinansowania unijnego. Najpierw przebudowany został odcinek pomiędzy ul. Ratajczaka a Gwarną. Aktualnie trwają prace na ul. Św. Marcin od ul. Ratajczaka do Al. Marcinkowskiego wraz z fragmentem Al. Marcinkowskiego do placu Wolności. Zbliżająca się przebudowa jest kontynuacją inwestycji odmieniającej ul. Św. Marcin, dlatego będzie nawiązywać wyglądem do pozostałych fragmentów objętych metamorfozą i tworzyć spójną całość.


Tym razem łączymy dwa zakresy zadania, czyli odcinek między Gwarną a al. Niepodległości oraz od al. Niepodległości do mostu Uniwersyteckiego. Realizacją wszystkich prac zajmie się jeden wykonawca. Właściwie mówimy nie tylko o ul. Św. Marcin, bo kompleksowej przebudowie ulegną też skrzyżowania z al. Niepodległości, ul. Towarową oraz Kościuszki. Zakres prac jest bardzo szeroki, obejmuje m.in. sieci podziemne, torowisko, jezdnię. Całość uzupełni zieleń i mała architektura - mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na ul. Św. Marcin od Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego przebudowane zostanie torowisko tramwajowe w technologii poprawiającej bezpieczeństwo i ograniczającej hałas. Umożliwienie skrętu tramwajów z ul. Św. Marcin w ul. Towarową pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, zwiększy pulę wariantów tras np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory. Wymaga to nie tylko zmiany lokalizacji przystanków, ale też układu drogowego.

W planach jest nowe przejście dla pieszych łączące Akademię Muzyczną i plac Mickiewicza, które ułatwi poruszanie się w tym rejonie. Przejście to będzie wyposażone również w przejazd rowerowy - informują urzędnicy PIM.

Na fragmencie ul. Św. Marcin pomiędzy ulicami Kościuszki i Gwarną zaplanowano przestrzeń łączącą funkcje ulicy, deptaku i parkingu - podobnie jak na przebudowanym już odcinku od Gwarnej do Ratajczaka. Piesi będą mogli korzystać z całej szerokości ulicy, a nie jedynie z chodników i przejść przez jezdnię. Parkowanie będzie możliwe tylko na wyznaczonych miejscach, a prędkość będzie ograniczona do 20 km/h. Nawierzchnia tego odcinka zostanie wykonana z granitu strzelińskiego. Z kolei na fragmencie ulicy Św. Marcin pomiędzy al. Niepodległości a ul. Kościuszki obowiązywać będzie strefa Tempo 30, czyli z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zaplanowano tam także pasy rowerowe po obu stronach ulicy. Od al. Niepodległości do mostu Uniwersyteckiego ścieżki rowerowe wyodrębnione będą z powierzchni chodnika i jezdni. W ramach robót na tym odcinku m.in. aktualnie dość wąski chodnik wzdłuż budynku poczty będzie poszerzony - dodają.


Zainteresowane podmioty mają czas na nadsyłanie ofert do 18 czerwca.



Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
16.00 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro