Poznański oddział TVP wydał w rok ponad 20 mln złotych na 'misję publiczną'
To sporo, choć są w Polsce oddziały Telewizji Polskiej, które mogą się pochwalić większymi budżetami.
Zestawienie środków przeznaczonych przez regionalne oddziały TVP na misję publiczną w 2020 roku przygotował portal wirtualnemedia.pl. Jak podaje portal, w ubiegłym roku na realizację misji publicznej w TVP1 przeznaczono prawie 890 mln złotych, w TVP2 prawie 535 mln zł, w TVP3 prawie 334 mln złotych, a w TVP Info 186 mln złotych. 77 procent wydatków na ten cel pokryły wpływy z abonamentu i rekompensaty abonamentowej.
Wśród ośrodków regionalnych największym budżetem na misję publiczną może się pochwalić TVP3 Kraków - to ponad 29 mln złotych. Niewiele mniej, bo niespełna 29 mln zł, przeznaczył na ten cel oddział TVP3 Warszawa. TVP3 Katowice - 25,5 mln złotych, TVP3 Wrocław 23,5 mln złotych, a TVP3 Gdańsk - 22,2 mln złotych.
Kolejny jest Poznań z wynikiem 20,5 mln złotych. - Te wydatki pokryto 16,41 mln zł z abonamentu i rekompensaty oraz 3,94 mln zł z reklam - wyjaśniają wirtualnemedia.pl. Budżet TVP Poznań jest 4 krotnie większy niż Telewizji WTK i naszego portalu razem wziętych.
Czym jest misja publiczna? To, zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, oferowanie zróżnicowanych programów i usług informacyjnych, publicystycznych, kulturalnych, rozrywkowych, edukacyjnych i sportowych. Mają to być programy bezstronne, wyważone, niezależne, wysokiej jakości i innowacyjne.
Najpopularniejsze komentarze