Reklama
Reklama

Przebudowa ul. Święty Marcin Szykują się utrudnienia!

fot. PIM

Trwają przygotowania do rozpoczęcia przebudowy odcinka ul. Św. Marcin pomiędzy ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego oraz fragmentu Al. Marcinkowskiego od ul. Św. Marcin do placu Wolności.

Od poniedziałku, 29 marca, zmieni się organizacja ruchu na obszarze, na którym będą prowadzone roboty budowlane.

W poniedziałek wykonawca inwestycji przejmie plac budowy i rozpocznie na nim niezbędne prace pomiarowe i przygotowawcze. Ruch tramwajowy i samochodowy na odcinkach przeznaczonych do przebudowy zostanie w tym czasie utrzymany, jednak ul. Św. Marcin oraz Al. Marcinkowskiego od ul. Podgórnej do pl. Wolności zostaną zawężone - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Od tego samego dnia w rejonie placu budowy będzie obowiązywał zakaz zatrzymywania się. Osoby, które do tej pory pozostawiały swoje samochody na ul. Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego oraz ul. Podgórnej, prosimy o zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie i przeparkowanie aut w inne miejsca. Zmieni się również nieznacznie lokalizacja przejścia dla pieszych przez ul. Św. Marcin, w rejonie skrzyżowania z ul. Piekary - informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Rozpoczynająca się inwestycja jest kontynuacją realizacji współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Programu Centrum, którego celem jest odnowa znaczącej części śródmieścia Poznania.

Zasadnicze roboty budowlane, związane z realizacją kolejnego etapu Programu Centrum, będą mogły rozpocząć się po zakończeniu przesadzania zieleni na Al. Marcinkowskiego, instalacji tymczasowego toru oraz sieci trakcyjnej na pl. Wiosny Ludów, a także wykonaniu przejazdów technicznych potwierdzających możliwość ich użytkowania.
Na drugą dekadę kwietnia planowane jest zamknięcie ruchu na placu budowy. Jednak o wszystkich zmianach PIM będą informować na bieżąco.

Według harmonogramu zaplanowane prace mają zakończyć się w trzecim kwartale 2022 roku. W ich efekcie pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną zostanie wprowadzona strefa zamieszkania, czyli przestrzeń publiczna łączącą funkcje ulicy, deptaku, parkingu i miejsca spotkań mieszkańców. Na pozostałym odcinku ruch odbywać się będzie z maksymalną prędkością 30 km/h. Poprzez rozbudowę sieci monitoringu wizyjnego zwiększy się również bezpieczeństwo - przypominają urzędnicy PIM.

W ramach inwestycji poszerzone zostaną chodniki, przebudowana jezdnia, wymienione i przesunięte zostanie torowisko tramwajowe, wyznaczony zostanie ciąg przeznaczony dla ruchu rowerowego, infrastruktura podziemna ulegnie modernizacji i wymianie, pojawi się nowe oświetlenie i zieleń.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

8℃
2℃
Poziom opadów:
3.1 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
27.60 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro