Tramwaj na Ratajczaka: są wyniki badania drgań
Zakończono ekspertyzę, związaną z budową trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka.
Miała ona sprawdzić czy przyjęte założenia projektowe nie wpłyną negatywnie na komfort życia okolicznych mieszkańców. Chodziło o analizę w zakresie drgań generowanych przez ruch uliczny.
- W ramach ekspertyzy wykonano pomiary i obliczenia w kilkunastu budynkach w ciągu ulic: Ratajczaka i Niezłomnych na odcinku od ulicy 27 Grudnia i plac Wolności do ulicy Stanisława Matyi. Budynki pochodzą z różnych historycznie okresów i znajdują się w różnym stanie technicznym. Wykonane badania dały wymierne dane wyjściowe, które odniesiono następnie do założeń projektowych i przyjętej technologii budowy trasy - poinformował Urząd Miasta Poznania.
- Potwierdzono poprawność zamierzeń związanych z wprowadzeniem wibroizolacji torowiska w systemie identycznym, jaki zastosowano przy przebudowie ul. Św. Marcin na odcinku pomiędzy ulicami Gwarą i Ratajczaka. Zdaniem autorów ekspertyzy rozwiązanie takie pozwoli uniknąć pogorszenia komfortu użytkowania i stanu technicznego obiektów w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanej trasy - dodali urzędnicy.
W projekcie założono m.in. zastosowanie "cichej technologii torowiska". Maty antywibracyjne i wypełnienie torowiska masą poliuretanową ma zapewnić tłumienie drgań i wyciszenie. W planach jest również ograniczenie tranzytu ul. Ratajczaka i ułożenie cichej nawierzchni asfaltowej. Hałas generowany przez ruch uliczny po budowie torowiska ma być mniejszy niż obecnie.
Na razie nie wiadomo kiedy dokładnie ruszą prace związane z inwestycją.
Najpopularniejsze komentarze