Bajpas na linii Poznań - Szczecin gotowy. Koniec z przesiadkami
Od piątku funkcjonuje czterystumetrowy "bajpas" kolejowy na linii Poznań - Szczecin.
To tymczasowe tor i wiadukt w okolicy Krzyża Wielkopolskiego. Wykorzystano konstrukcję stalową nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny - Szczecin Główny. Dzięki wprowadzonemu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A rozwiązaniu pasażerowie nie muszą się przesiadać.
- Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi realizację projektu na linii Poznań - Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie - tłumaczył Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. ton ziemi oraz stalowej konstrukcji o wadze 117 ton i rozpiętości ok. 30 metrów. Objazd będzie wykorzystywany przez rok. Po zakończeniu przebudowy obecnego obiektu na linii Poznań - Szczecin bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym.
Zakończenie zasadniczych prac związanych z modernizacją linii Poznań - Szczecin planowane jest do końca 2022 roku.