Głos Wielkopolski w rok stracił prawie połowę reklam. Właśnie przejął go Orlen
Styczeń 2021 był pierwszym pełnym miesiącem po ogłoszeniu przejęcia przez Orlen grupy Polska Press, wydawcy między innymi Głosu Wielkopolskiego.
Z analizy Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu 2021 w Głosie Wielkopolskim ukazały się reklamy o wartości 2 mln 310 tysięcy złotych. Rok wcześniej, w styczniu 2020 było to 4 mln 123 tysięcy złotych - przez rok Głos Wielkopolski stracił zatem 44% wpływów z reklamy. To analiza na podstawie cen cennikowych, które w przypadku prasy najczęściej są wyższe od cen transakcyjnych (prasa stosuje bardzo wysokie rabaty). Prasa kiepsko sobie radzi w czasie pandemii, według danych Kantar Media analizowanych przez Wirtualnemedia dołuje cały segment dzienników drukowanych. W styczniu 2021 dzienniki drukowane straciły średnio 26% reklam w ujęciu rok do roku.
Decyzję o zakupie Polska Press przez Orlen ogłoszono 7 grudnia 2020. W tym samym miesiącu Głos Wielkopolski stracił 14,68% czytelników licząc rok do roku, a każde jego wydanie rozchodziło się średnio w 14 856 egzemplarzach (wliczane są także e-wydania).
Transakcja ogłoszona w grudniu została sfinalizowana kilka dni temu 1 marca br. Od tego momentu, wydawnictwo Polska Press jest w całości zależne od państwowej spółki Orlen. W pierwszym dniu po transakcji, ze stanowiska zrezygnowała prezes Dorota Stanek, zapowiadając, że pozostanie poza branżą medialną.
Najpopularniejsze komentarze