Reklama
Reklama

Głos Wielkopolski w rok stracił prawie połowę reklam. Właśnie przejął go Orlen

weekendowa okładka Głosu
weekendowa okładka Głosu

Styczeń 2021 był pierwszym pełnym miesiącem po ogłoszeniu przejęcia przez Orlen grupy Polska Press, wydawcy między innymi Głosu Wielkopolskiego.

Z analizy Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu 2021 w Głosie Wielkopolskim ukazały się reklamy o wartości 2 mln 310 tysięcy złotych. Rok wcześniej, w styczniu 2020 było to 4 mln 123 tysięcy złotych - przez rok Głos Wielkopolski stracił zatem 44% wpływów z reklamy. To analiza na podstawie cen cennikowych, które w przypadku prasy najczęściej są wyższe od cen transakcyjnych (prasa stosuje bardzo wysokie rabaty). Prasa kiepsko sobie radzi w czasie pandemii, według danych Kantar Media analizowanych przez Wirtualnemedia dołuje cały segment dzienników drukowanych. W styczniu 2021 dzienniki drukowane straciły średnio 26% reklam w ujęciu rok do roku.

Decyzję o zakupie Polska Press przez Orlen ogłoszono 7 grudnia 2020. W tym samym miesiącu Głos Wielkopolski stracił 14,68% czytelników licząc rok do roku, a każde jego wydanie rozchodziło się średnio w 14 856 egzemplarzach (wliczane są także e-wydania).

Transakcja ogłoszona w grudniu została sfinalizowana kilka dni temu 1 marca br. Od tego momentu, wydawnictwo Polska Press jest w całości zależne od państwowej spółki Orlen. W pierwszym dniu po transakcji, ze stanowiska zrezygnowała prezes Dorota Stanek, zapowiadając, że pozostanie poza branżą medialną.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
9.40 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro