Pracownica banku uratowała oszczędności 79-latka. Senior i jego syn uwierzyli, że jest ona w zmowie z oszustami

Zdjęcie ilustracyjne, archiwum
Zdjęcie ilustracyjne, archiwum

Dzięki czujności pracownicy banku pieniądze zostały zablokowane.

Pod koniec lutego do 79-letniego mieszkańca Wrześni na numer stacjonarny zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. "Funkcjonariusz" twierdził, że przestępcy są w posiadaniu danych do konta 79-latka i w najbliższych dniach przeleją jego pieniądze na swoje konto, a on zostanie bez żadnych środków. Rzekomy policjant twierdził, że może potwierdzić swoją tożsamość poprzez wybranie przez seniora numeru alarmowego 112.

Zostało to zrobione bez przerwania trwającego połączenia, co spowodowało, że potwierdzenie autentyczności rzekomego policjanta mógł potwierdzić każdy i w tym przypadku zrobił to kolejny oszust, który był razem z fałszywym stróżem prawa. Niestety 79-latek został wciągnięty w ten fikcyjny przestępczy plan, do tego stopnia, iż podał swój numer komórkowy, pod którym kontaktowali się z nim oszuści - relacjonuje sierż. szt. Adam Wojciński, oficer prasowy policji we Wrześni.

W rzekome działania policyjne został również zaangażowany 49-letni syn, któremu także została przedstawiona cała mistyfikacja. Kolejnym krokiem było udanie się do banku celem przelania 50 tysięcy złotych na wskazane konto, które miało należeć do prokuratora wtajemniczonego w całą akcję
- dodaje.

Mężczyznom została przedstawiona wersja, w której pracownicy banku są w kontakcie z przestępcami, dlatego nie mogą im podawać żadnych szczegółów co do celu przelania oszczędności. I też tak zrobili mówiąc obsłudze bankowej, że pieniądze są im potrzebne na remont dachu. Choć wszystkie formalności zostały spełnione fałszywy policjant poinformował, że przelew nie został zrealizowany. W związku z tym ojciec i syn udali się do banku w celu wyjaśnienia sprawy. Mieli też być cały czas w kontakcie z oszustami.

Podczas rozmowy z kierownikiem placówki okazało się, że dzięki czujności i profesjonalizmowi pracownicy banku przelew został zablokowany. Pracownica zorientowała się, że jest to klasyczne oszustwo. Wszystkie elementy w zachowaniu 79 i 49-latka czyli, ciągła rozmowa przez telefon oraz silny poziom zdenerwowania oraz nie do końca sprecyzowane plany wydania tych pieniędzy świadczyły o próbie oszustwa. Do placówki wezwani zostali wrzesińscy policjanci z Wydziału Kryminalnego, którzy potwierdzili, iż niewiele brakowało żeby 79-latek stracił swoje oszczędności - dodaje rzecznik

W tej sprawie zostało wszczęte dochodzenie. Przy okazji policjanci apelują o ostrożność.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
24.43 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro