160 km/h pociągiem z Poznania do Wrocławia: ma być szybciej i ciszej
Na trasie kolejowej pomiędzy Rawiczem i Czempiniem trwają prace.
- Zamierzony efekt inwestycji, skrócenie czasu podróży do ok. 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która "bada" ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
Prace nie wpływają na rozkład jazdy pociągów, ale wiążą się z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych. - Informacje o zmianach w ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco dla każdej miejscowości. Prace na skrzyżowaniach zajmują od kilku godzin do 2 dni i są uzgadniane z zarządcami dróg. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu - dodaje.
Obecnie na linii Poznań - Wrocław pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km/h pomiędzy Czempiniem i Poznaniem oraz na Dolnym Śląsku. W ramach prac nie tylko pociągi pojadą szybciej pomiędzy Czempiniem i Rawiczem, ale też pomiędzy Czempiniem i granicą województw pojawiło się 5 dostępniejszych stacji i 6 przystanków. - Dla podróżnych, szczególnie osób mających trudności z poruszaniem się, przygotowano windy oraz pochylnie. Są nowe tory, sieć trakcyjna, nowoczesne urządzenia sterowania. Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły nowe bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych. Czas podroży z Wrocławia do Poznania skrócił się nawet do 1 h:44 min.
Prace są przeprowadzane w ramach IV etapu inwestycji obejmującej modernizację linii Wrocław - Poznań. Jej koszt to około 1,5 mld złotych, z czego 1 mld pochodzi z Unii Europejskiej.
Najpopularniejsze komentarze