Reklama

Podał swój login i hasło oszustowi. Stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych

Zdjęcie ilustracyjne | fot. tomasz piskorski / freeimages.com
Zdjęcie ilustracyjne | fot. tomasz piskorski / freeimages.com

Mieszkaniec powiatu kolskiego odebrał połączenie z nieznanego numeru telefonu. Oprócz cyfr pojawił się również komunikat z nazwą banku. Kobieta poinformowała, że z jego konta bankowego został wykonany "dziwny" przelew. Gdy mężczyzna oznajmił, że dziś nie wykonywał żadnych operacji bankowych, kobieta zaczęła instruować go co ma zrobić, by uchronić swoje oszczędności.

Podczas umiejętnie prowadzonej rozmowy, mężczyzna podał oszustce swoje loginy i hasło dostępu do bankowości elektronicznej. Następnie zgodnie z wskazówkami pobrał do swojego komputera dwie aplikacje, poprzez które podawał przychodzące na telefon kody. W kolejnej rozmowie, kobieta oświadczyła, by w tym dniu nie logował się już do swojej bankowości elektronicznej, gdyż zostanie zablokowana aplikacja na telefonie oraz będzie wydana nowa karta - przekazuje sierż. szt. Weronika Czyżewska, oficer prasowy policji w Kole.

Po kilkunastu minutach ponownie do mężczyzny zadzwonił telefon. Tym razem był to prawdziwy pracownik banku. Jak się okazało, fałszywa "doradczyni" banku wyłudzając niezbędne informacje do wykonania przelewów, uszczupliła konto mężczyzny o blisko 45000 złotych - dodaje.

Policjanci przypominają, że pracownik banku nigdy nie żąda podania indywidualnych kodów i haseł do konta. W podejrzanych sytuacjach zawsze najbezpieczniej rozłączyć się i zadzwonić do banku pod znany numer.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
8.45 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro