Sytuacja na poznańskich drogach wciąż jest bardzo trudna
Choć największe opady śniegu prawdopodobnie już za nami, sytuacja na poznańskich drogach wciąż jest trudna.
Nad ranem do pracy ruszyły pługopiaskarki, użyto też specjalnego tramwajowego pługu śnieżnego, którego nie oglądaliśmy od 10 lat. W starciu z dużą ilością śniegu i silnym wiatrem, nawiewającym biały puch na już odśnieżone jezdnie i chodniki, technika nie miała jednak często większych szans, o czym przekonaliśmy się np. na Hetmańskiej i Lechickiej. Zdarzają się również pozbawieni wyobraźni kierowcy, sami powodujący dodatkowe utrudnienia.
Około godziny 16 duża część ulic ma już za sobą "wizytę" pługopiaskarki, co nie oznacza, że sytuacja wróciła do normy. Prędkość przejazdu jest znacznie obniżona, a przejazd pomiędzy poszczególnymi fragmentami miasta zabiera nawet dwukrotnie więcej czasu niż normalnie.
W samym mieście udało się do tej pory uniknąć poważniejszych zdarzeń komunikacyjnych, kierowcy powinni jednak zachowywać ostrożność, szczególnie po zmroku.
W stolicy regionu wciąż delikatnie prószy śnieg. W chwili obecnej meteorolodzy IMGW nie przewidują jednak już poważniejszych opadów śniegu nad Poznaniem - śnieżyce przesuwają się obecnie nad północne krańce Polski.
Aktualną sytuację na drogach można sprawdzić w naszym serwisie.
Należy pamiętać, że drogi w Poznaniu podzielono na sieci, a od "priorytetu" nadanemu poszczególnej ulicy zależy sposób jej utrzymania:
- Sieć strategiczna (pierwsza kolejność) - o łącznej długości 271,6 km - to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali. Czas reakcji: 1,5 - 2 godz.
- Sieć podstawowa (druga kolejność) - o łącznej długości 258,0 km - to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej. Czas reakcji: 2 - 2,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
- Sieć lokalna I (trzecia kolejność) - o łącznej długości 211,6 km - to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej. Czas reakcji: 3 - 4,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
- Sieć lokalna II (czwarta kolejność) - o łącznej długości 129,1 km - to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie Czas reakcji: 3 - 4 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
- Pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM - obsługiwane doraźnie.
Najpopularniejsze komentarze