Rewolucja na liniach nocnych w Poznaniu od 1 marca
Pasażerów czekają duże zmiany.
Jak podkreślają władze Poznania, nowa sieć linii nocnych ma podnieść standard komunikacji nocnej w mieście. Dziś zdecydowana większość nocnych autobusów zaczyna i kończy trasę na rondzie Kaponiera. Od marca Kaponiera będzie jedynie przystankiem na trasie autobusów.
- Od 1 marca autobusy linii nocnych także będą zatrzymywały się na Kaponierze. Będzie ona stanowić jeden z najważniejszych węzłów i miejsc na przesiadkę - ale będzie to przystanek przelotowy na trasie do innego rejonu Poznania, a nie końcowy. To pozwoli zwiększyć możliwość bezpośrednich połączeń - zaznacza Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Nie tylko Kaponiera będzie ważnym punktem na trasach nocnych autobusów. ZTM podnosi rangę węzłów Małe Garbary, rondo Starołęka, rondo Rataje oraz rondo Śródka. Krzyżować się na nich będzie wiele linii. Dzięki zmianom wiele rejonów Poznania zyska bezpośrednie nocne połączenie z centrum miasta. Mowa chociażby o Antoninku, Szczepankowie, Krzesinach czy Głuszynie.
Rewolucja obejmie także numerację linii nocnych. - Nowe numery linii w miarę możliwości będą nawiązywać do obecnych, np. linia nr 218 będzie kursować zamiast linii nr 234 i 238. Ponadto grupy linii, np. para 212 i 222, na których autobusy w dużej mierze jeżdżą tą samą trasą, dają możliwość odróżnienia wariantów linii z tego samego rejonu miasta, obrazując jednocześnie zasadniczy przebieg. Zależy nam na jak najbardziej przystępnej i przyjaznej komunikacji - podkreśla ZTM.
Numery linii od 201 do 231 będą dotyczyć nocnych linii miejskich, a te zaczynające się od 250 - linii podmiejskich.
Jak podkreślają urzędnicy, nowy układ linii nocnych wprowadzany od 1 marca może ulegać tymczasowym zmianom ze względu na remonty dróg. - Przykładem mogą być obecnie prowadzone prace w ciągu ul. Naramowickiej czy te związane z przebudową wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej.
Szczegóły TUTAJ.