W Poznaniu mogą powstać 3 nowe trasy tramwajowe. Miasto zapowiada walkę o pieniądze
Mariusz Wiśniewski zapowiada, że Poznań będzie starać się o pozyskanie środków na 3 duże inwestycje w nowej perspektywie unijnej.
Zastępca prezydenta Poznania wyjaśnia, że chodzi o perspektywę 2021 - 2027 i 3 najbardziej zaawansowane projektowo linie tramwajowe. O których mowa?
Pierwsza z nich to etap drugi trasy tramwajowej na Naramowice: od pętli Wilczak do Garbar. - To nasz absolutny priorytet - zaznacza Wiśniewski. Kolejne dwie inwestycje to wybudowanie trasy tramwajowej na osiedle Kopernika oraz pomiędzy osiedlem Główna i Poznaniem Wschód. W grę wchodzi też zakup nowego taboru. - Wszystko zależy od możliwości finansowych - dodaje.
Ale na tym miasto nie zamierza kończyć. - Równolegle będą toczyć się prace koncepcyjne nad kolejnymi projektami m.in. Naramowice - etap III (Umultowo) i IV (Rubież), Marcelin (partnerstwo publiczno-prywatne), Brama Zachodnia (Ogrody - Al.Polska) też z udziałem partnerstwa publiczno-prywatnego, Klin Dębiecki - wymienia.
Następne w kolejności są trasy tramwajowe do przyszłego węzła Grunwaldzka / Plewiska, na Wolne Tory, Świerczewo (wzdłuż Dolnej Głogowskiej), Podolany, trasa Solna oraz poprowadzenie trasy w kierunku Szczepankowa / Zalasewa. - Te wszystkie propozycje lub jeszcze inne (nowe) będą przedmiotem też dyskusji w ramach rozpoczętej aktualizacji Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania, do której będę też zachęcać - kończy.
Najpopularniejsze komentarze