Bliski trafił do szpitala przy Szwajcarskiej?
Oto krótki poradnik dla rodziny.
Miejscy urzędnicy przygotowali zestaw porad dla osób, których bliscy trafili do szpitala covidowego przy ulicy Szwajcarskiej w Poznaniu. Często pojawia się bowiem wiele pytań - jak uzyskać informację o stanie pacjenta? Jak dostarczyć mu najpotrzebniejsze przedmioty?
Chory po przyjeździe do szpitala trafia na Szpitalny Oddział Ratunkowy. To tam otrzymują najpilniejszą pomoc i to tam zapada decyzja o tym, na jaki oddział trafi. - To, jaki numer telefonu należy wybrać, aby poznać informację o stanie zdrowia pacjenta, zależy właśnie od tego, na jaki oddział on trafi - wyjaśniają.
Jak uzyskać informację o oddziale? Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu rejestracji SOR: 61 873 93 46. - Po podaniu imienia i nazwiska pacjenta personel dyżurujący jest w stanie szybko ustalić, gdzie przebywa chory. Następnie wystarczy zadzwonić bezpośrednio na odpowiedni oddział - dodają. Pełną listę z numerami telefonów wraz z godzinami udzielania informacji można znaleźć TUTAJ.
- Jeśli to możliwe, dobrze jest, by kontaktowała się jedna wskazana przez pacjenta, upoważniona osoba z rodziny lub bliskich, która będzie następnie przekazywać informacje pozostałym krewnym, bliskim - tłumaczy Aneta Nowotarska, kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu. - W ten sposób można uniknąć sytuacji, w której dyżurujący lekarz odbiera kilka telefonów pod rząd, dotyczących tego samego pacjenta - dodaje. A niestety takie sytuacje zdarzają się nagminnie.
Do szpitala można dostarczać rzeczy, których potrzebuje pacjent. Zapakowane, podpisane imieniem i nazwiskiem oraz nazwą oddziału, na których znajduje się pacjent, wystarczy włożyć do pojemników ustawionych przy wejściu głównym do budynku. Zapakowane przedmioty trafiają do pacjentów za pośrednictwem pracowników szpitala.