Pozycjonowanie stron internetowych (Poznań) - SEO dla firm

Wyszukiwarka internetowa to dziś najpopularniejsza i najczęściej stosowana forma poszukiwania usługodawców, nie tylko tych online, ale i offline. Zanim znajdziesz interesujący Cię punkt usługowy w swojej okolicy, korzystasz z podpowiedzi Google - wyszukiwarki, z której korzysta ponad 90% internautów. Jeśli już wybierzesz konkretną firmę, chcesz najpierw sprawdzić ją pod kątem oferty. Nadal spora część klientów decyduje się na samodzielny odbiór zakupionych towarów w siedzibie firmy lub sklepie stacjonarnym, a w sieci poszukuje przede wszystkim informacji kontaktowych, wskazówek dojazdu, godzin otwarcia czy cennika. Właśnie dlatego lokalne pozycjonowanie strony w Internecie ma sens. Prowadzisz firmę w Poznaniu? Poznaj podstawy pozycjonowania stron i sprawdź, dlaczego powinieneś postawić na lokalne SEO.

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron?
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Google, nazywane także pozycjonowaniem regionalnym lub SEO lokalnym (ang. Search Engine Optimization) to proces zmierzający do osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z konkretną lokalizacją. Pozycjonowanie obejmuje szereg działań obejmujących m.in. dobór słów kluczowych, audyt SEO, optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe, optymalizację treści oraz pozyskiwania linków przychodzących.

Pozycjonowanie stron internetowych na frazy lokalne powinno w tym przypadku uwzględniać odpowiedni dla danej firmy region (miasto, dzielnicę czy osiedle).

Słowa kluczowe mogą tym samym wyglądać następująco:

• architekt wnętrz Poznań
• szyldy reklamowe Poznań
• kosmetyczka Poznań centrum
• oklejanie samochodów Poznań
• restauracja wegetariańska Poznań Grunwald
• agencja reklamowa Poznań Jeżyce
• tworzenie stron internetowych Poznań

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach to szansa na pozyskanie wartościowego ruchu, generowanego przez osoby znajdujące się w Twoim otoczeniu, poszukujące firm i usług w niedalekiej odległości od siebie oraz wpisujących w wyszukiwarkę regionalne zapytania (związane z województwem, miastem czy dzielnicą). Firmy coraz chętniej decydują się na pozycjonowanie stron - SEO umożliwia osiągnięcie wysokich pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, a więc pozwala na dotarcie do nowych klientów, realnie zainteresowanych Twoją ofertą. Lokalne pozycjonowanie stron www to także doskonały sposób na poprawę wizerunku marki oraz wzmocnienie pozycji branżowego lidera w regionie.

Jak działa lokalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarka Google stosuje różne metody automatycznego rozpoznawania lokalizacji użytkownika, który wpisuje do niej zapytanie. Jest to możliwe na podstawie jego adresu IP, historii lokalizacji (tylko wtedy, kiedy jest włączona), a także wyszukiwanych ostatnio miejsc. Dzięki temu Google jest w stanie dostarczyć użytkownikowi lokalne wyniki wyszukiwania na zapytania najlepiej dopasowane do regionu, w którym aktualnie się znajduje. W ten sposób użytkownik z Poznania, poszukujący np. krawcowej, otrzyma zupełnie inne wyniki niż wpisujący to samo zapytanie Internauta z Warszawy. Lokalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach działa skutecznie nie tylko w przypadku miast, ale i województw, dzielnic czy ulic, tym bardziej, że użytkownicy Internetu coraz chętniej wpisują do wyszukiwarki bardzo konkretne zapytania związane z lokalizacją (np. "drukarnia poznań dąbrowskiego").

Lokalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach - Google i oficjalne wytyczne

Kolejność wyświetlania lokalnych stron w wynikach wyszukiwania nie jest przypadkowa. Na oficjalnych stronach Google można znaleźć wytyczne, dzięki którym możliwa jest optymalizacja strony www pod lokalne wyniki wyszukiwania. O tym, jaka będzie pozycja strony internetowej, decydują przede wszystkim:
trafność - określa, jak dokładnie opis lokalnej firmy pasuje do wyszukiwanego hasła. Im bardziej szczegółowe informacje, tym lepsza identyfikacja rodzaju działalności firmy i większa możliwość dopasowania jej profilu do wyszukiwań Internautów;
odległość - określa, jak daleko od danej lokalizacji znajdują się najlepiej dopasowane firmy. Jeżeli użytkownik nie wybierze lokalizacji, Google stara się ją określić, obliczając odległość na podstawie danych o jego lokalizacji;
rozpoznawalność - określa, jak znana jest firma. W świecie wirtualnym na wzrost rozpoznawalności wpływają zbierane przez Google informacje o firmie (z różnych miejsc: linków, blogów, artykułów, forów czy katalogów). Pozycja strony w Internecie (w lokalnych wynikach wyszukiwania) zależy także od liczby opinii i uzyskanych ocen. Im liczba ta większa, a oceny bardziej pozytywne, tym większa szansa na osiągnięcie wyższej pozycji firmy.

Co wpływa na lokalne pozycjonowanie strony internetowej w Google? Czynniki rankingowe

Regionalne pozycjonowanie witryn internetowych wymaga podjęcia nieco innych działań niż optymalizacja stron internetowych bez określonej lokalizacji, choć opiera się na podobnych mechanizmach. Na skuteczność lokalnego pozycjonowania stron wpływ ma umiejętne połączenie działań z zakresu optymalizacji strony z uwzględnieniem nazwy lokalizacji oraz optymalizacji profilu Google Moja Firma.

Optymalizacja stron www dla pozycjonowania lokalnego powinna uwzględniać:

• nazwę lokalizacji w title (tytule strony),
• nazwę lokalizacji w nagłówkach (H1-H6)
• nazwę lokalizacji w tekstach umieszczonych na stronie
• adres firmy na stronie - wraz z numerem telefonu, a także z użyciem danych strukturalnych (znaczniki schema.org), które pozwalają algorytmom wyszukiwarki lepiej zrozumieć zawartość witryny
Dzięki tym informacjom wyszukiwarka Google nie będzie miała wątpliwości, w jakiej lokalizacji działa firma.

Lokalne pozycjonowanie strony www w Google powinno dodatkowo uwzględniać:

usługę Google Moja Firma - utworzenie wizytówki firmy i umieszczenie jej na Mapach Google. W wizytówce możesz umieścić informacje takie jak adres, numer telefonu, wskazówki dojazdu czy godziny otwarcia;
zbudowanie bazy pozytywnych opinii o firmie - Google przyznaje oficjalnie, że bierze je pod uwagę, dlatego warto zadbać o aktywne ich pozyskiwanie. Zachęcaj klientów, by umieszczali opinie, odpowiadaj na nie, by zdobywać zaufanie;
wizytówki NAP (ang. Name, Address, Phone Number) - zgodność danych teleadresowych, która pozwala algorytmom wyszukiwarki zidentyfikować firmę. Zamieszczanie w Internecie wizytówek NAP, zawierających spójne dane kontaktowe, pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach oraz pozycjonowanie firm w Google Maps;
zbudowanie bazy linków z okolicy - linki przychodzące to istotny czynnik rankingowy w pozycjonowaniu stron. Budując bazę linków, zadbaj o to, aby znalazły się w niej te, które prowadzą z serwisów związanych z lokalizacją, na którą realizowane jest pozycjonowanie strony firmy. Może to być np. oficjalna strona miasta lub gminy, strona lokalnej prasy lub radia, a także inne regionalne portale informacyjne.

Poznań i skuteczne pozycjonowanie stron www, czyli jak zostać branżowym liderem w regionie

Ponad 100 tysięcy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, około 4 tysiące spółek z kapitałem zagranicznym, 9 tysięcy nowych firm rejestrowanych w ciągu roku - Poznań zajmuje wysokie miejsce w rankingu europejskich miast przyjaznych biznesowi. Stolica Wielkopolski posiada ogromny potencjał sprzedażowy i reklamowy, wynikający w głównej mierze z powierzchni miasta oraz intensywności zaludnienia, a co za tym idzie ogromnego popytu na lokalne usługi i produkty. Z jednej strony daje to olbrzymie możliwości rozwoju zarówno dla nowo powstałych, jak i istniejących już firm, z drugiej jednak rodzi potrzebę wyróżnienia się na tle nieustannie rosnącej konkurencji.
Jeżeli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób poszukujących lokalnie produktów lub usług, postaw na skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Lokalna reklama w wyszukiwarce Google to prosty i skuteczny sposób na to, aby pozyskać nowych klientów lub partnerów biznesowych, zarówno ze strony Poznaniaków, jak i mieszkańców całej aglomeracji poznańskiej, obejmującej okoliczne gminy. Realizując lokalne pozycjonowanie strony w Google, możesz prowadzić działania nie tylko w obrębie Poznania, ale także docierać do osób z innych miast w Wielkopolsce (np. Gniezna, Piły czy Kalisza) - jeśli Twoja działalność ma szerszy zasięg. Możesz również postawić na skuteczne pozycjonowanie usług czy produktów firmy dla poszczególnych dzielnic czy ulic.

Lokalne pozycjonowanie stron w Internecie - czy warto?

Lokalne pozycjonowanie stron www w Google to dla poznańskich firm skuteczny sposób na wzrost pozycji, promocję marki, zwiększenie rozpoznawalności, wzrost ruchu na stronie i pozyskiwanie nowych klientów z wyszukiwarki. Nieważne, czy prowadzisz restaurację, salon fryzjerski czy sklep ogrodniczy w Poznaniu - pozycjonowanie firmy w Internecie pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jeżeli Twoja firma specjalizuje się w świadczeniu usług stacjonarnych na terenie Poznania, powinieneś zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Dzięki temu umożliwisz potencjalnym klientom dotarcie do najważniejszych dla nich informacji (szczegółów oferty, cennika, godzin otwarcia czy wskazówek dojazdu), których poszukują, zanim zdecydują się na wybór konkretnej firmy.

Doskonałym tego potwierdzeniem są statystyki:

71% użytkowników weryfikuje lokalizację firmy w wyszukiwarce przed przyjazdem do niej
86% Internautów szuka firm w Mapach Google
65% klientów odbiera zakupiony w Internecie produkt osobiście - w sklepie stacjonarnym
58% Internautów szuka każdego dnia lokalnych firm z okolicy, z czego 89% robi to przynajmniej raz w tygodniu


Pozycjonowanie stron w Poznaniu - opinie


Usługa pozycjonowania strony internetowej w Poznaniu spełniła moje oczekiwania. Już po około 3 miesiącach prac optymalizacyjnych, które realizowała wybrana przeze mnie agencja SEO, zaobserwowałem dość znaczny wzrost aktywności na mojej stronie, co przełożyło się na wzrost liczby telefonów i odwiedzin w siedzibie firmy, a więc realne zainteresowanie świadczonymi usługami.

Zlecenie usługi pozycjonowania strony www okazało się dla nas strzałem w dziesiątkę. Firma osiąga najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania dla najważniejszych dla nas fraz kluczowych. Współpracująca z nami firma SEO wypromowała stronę na najistotniejsze słowa kluczowe związane z miastem Poznań do pierwszych pozycji w Google już po kilku miesiącach działań.

Lokalne pozycjonowanie strony przełożyło się bezpośrednio na wzrost rozpoznawalności naszej marki w Poznaniu, efektem czego było oczywiście stopniowe zwiększenie sprzedaży oraz realny wpływ na zysk firmy. Od pierwszych tygodni współpracy ściśle współpracowaliśmy z firmą pozycjonerską w zakresie akceptacji zmian i wdrażania wytycznych optymalizacyjnych. Szybko zauważyliśmy, że taka współpraca ma sens, a promocja strony w Google na lokalne frazy kluczowe naprawdę się opłaca.

Więcej opinii o współpracy z firmą SEO znajdziesz pod adresem https://www.sempire.pl/referencje.html

Pozycjonowanie stron w Poznaniu - gdzie najlepiej?

Pozycjonowanie strony lokalnie w Poznaniu wymaga podjęcia prac ze strony specjalistów ds. SEO, którzy, współpracując z przedstawicielami firmy, są w stanie dobrać działania odpowiadające specyfice prowadzonego biznesu i wymagań grupy docelowej. Agencja SEM / SEO SEMPIRE to profesjonalna firma zajmująca się reklamą w Internecie, która funkcjonuje na poznańskim rynku i posiada bogate doświadczenie w budowaniu świadomości marki wśród lokalnej społeczności, oferując tym samym profesjonalne pozycjonowanie stron. Firma SEMPIRE skupia szerokie grono specjalistów z wielu dziedzin, a każdy z nich wnosi do prac wartościowe elementy, które powodują, że usługa pozycjonowania stron jest kompleksowa i skuteczna. Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach z SEMPIRE, możesz liczyć na indywidualne podejście, fachowe doradztwo i profesjonalną opiekę indywidualnie przydzielonych specjalistów.

Oferta na pozycjonowanie stron internetowych obejmuje m.in:

• analizę stron www dobrze wypozycjonowanych konkurentów z Poznania i Wielkopolski
• analizę i dobór fraz kluczowych popularnych dla Twojego regionu (Poznań, Wielkopolska)
• optymalizację SEO strony pod skuteczne pozycjonowanie w Google na rynku lokalnym
• publikację wizytówek firmy w popularnych katalogach firm
• utworzenie i optymalizację wizytówki w Google Moja Firma i jej lokalne pozycjonowanie w Google Maps

Jeżeli chcesz zlecić lokalne pozycjonowanie strony internetowej w Poznaniu, zapoznaj się z ofertą SEMPIRE. To poznańska agencja zajmująca się reklamą w Google, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i celom biznesowym klientów ze swojego rodzimego miasta.

Agencja SEM / SEO SEMPIRE - Pozycjonowanie Poznań
Ul. Dąbrowskiego 77A
60-529 Poznań
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 333 22 11
www.sempire.pl

Możesz liczyć na niezobowiązujące i profesjonalne doradztwo specjalistów ds. SEO i SEM oraz całkowicie bezpłatne przygotowanie analizy i strategii na Twojej strony internetowej.

Szczegóły znajdziesz pod adresem https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron-poznan.html

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
13 km
Stan powietrza
PM2.5
40.72 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro