Reklama
Reklama

Kolejne inwestycje kolejowe w Wielkopolsce. Pociągiem między Poznaniem a Wrocławiem krócej, wygodniej i bezpieczniej

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

W listopadzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają komfort obsługi na kolejnych stacjach linii Poznań - Wrocław na odcinku Czempiń - granica woj. dolnośląskiego. Inwestycja obejmuje m.in. tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania.

W Rawiczu podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Przebudowane przejście pod torami zapewnia bezpieczne dojście do pociągów. Do dyspozycji osób o ograniczonych możliwościach poruszania się są zamontowane dwie windy. W listopadzie również podróżni w Bojanowie skorzystają nie tylko z nowych - już dostępnych peronów, ale także z nowego przejścia pod torami.

Na objętym pracami odcinku Czempiń - granica Dolnego Śląska (linia Poznań - Wrocław) pasażerowie wygodnie wsiadają do pociągów w 11 miejscowościach. Mogą korzystać z nowych i przebudowanych przejść podziemnych z windami na stacjach Stare Bojanowo, Kościan i Leszno. W Lesznie tunel pod torami będzie jeszcze dłuższy. Ułatwi komunikację w mieście i z obu stron linii. Dostęp do kolei na zmodernizowanych przystankach umożliwiają pochylnie. Są wiaty, ławki, jasne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem są ścieżki naprowadzające - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.

Sprawne przejazdy między Czempiniem a Rawiczem zapewniają etapowo wymieniane tory, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania. W listopadzie pociągi pojada już nie jednym, lecz dwoma zmodernizowanymi torami na szlaku Rawicz - Bojanowo. W grudniu prace zakończą się na ostatnim jednotorowym szlaku między Lesznem a Starym Bojanowem, dwutorowo będzie przejezdna cała trasa Poznań - Wrocław - dodaje Śledziński.

Bezpieczeństwo na trasie zwiększają m.in. przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe z nową nawierzchnią i lepszymi zabezpieczeniami, a także nowe, bezkolizyjne skrzyżowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowymi wiaduktami w Lesznie, Klonówcu i Kościanie (ul. Młyńska). Wiadukt drogowy powstaje w Bojanowie (Pakówce), a tunele pod linią kolejową budowane są w Kościanie (na ul. Gostyńskiej) oraz w Rawiczu (na ul. Piłsudskiego) - tłumaczy przedstawiciel PKP PLK.

Dzięki zrealizowanym już pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie na linii Poznań - Wrocław korzystają z komfortowych peronów i dobrej oferty podroży na zmodernizowanych odcinkach: Poznań - Czempiń oraz granica woj. dolnośląskiego - Wrocław.

Inwestycja między Czempiniem a Dolnym Śląskiem umożliwi zwiększenie prędkości składów pasażerskich do 160 km/h na całej trasie między Poznaniem a Wrocławiem. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą między stolicami województw w ok. 1:30 h. Poprawi się przepustowość linii, co umożliwi przewoźnikom zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zapewniony będzie sprawny transport towarów międzynarodowym korytarzem kolejowym. Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa - kończy Śledziński.

Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń" ma wartość ok. 1,5 mld zł i realizowany jest przy współudziale środków Unii Europejskiej z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Dofinansowanie wynosi ok. 1 mld zł.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
11 km
Stan powietrza
PM2.5
12.05 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro