Pandemia w Poznaniu: pasażerowie mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu
W związku z obecną sytuacją wiele osób pyta, co zrobić z niewykorzystanymi biletami. ZTM odpowiada.
Pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie korzystają ze wskazanych poniżej biletów okresowych ZTM, mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu. Możliwość taka dotyczy tylko kilku rodzajów biletów.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu lub kwoty za niewykorzystaną jego część, w momencie, kiedy termin obowiązywania już się rozpoczął. Co bardzo ważne, zwrot jest możliwy wyłącznie w okresie ważności biletu - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Wniosek może złożyć osoba uprawniona (posiadacz biletu lub pełnomocnik posiadacza), a w przypadku osób niepełnoletnich - rodzic lub opiekun. Ważne, żeby klient w momencie wizyty w POK ZTM posiadał ze sobą kartę PEKA na której jest zapisany bilet - dodaje.
Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie biletu okresowego imiennego na sieć lub na trasę:
- normalnego,
- ulgowego,
- Metropolitalnego,
- Metropolitalnego z ulgą
Korzystając z komunikacji zbiorowej oraz podczas wizyt w Punktach Obsługi Klienta ZTM prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego - kończy Trzebiatowski.