Reklama

Tramwaj na Marcelin. Czy zdaniem poznaniaków taka inwestycja jest w mieście potrzebna?

fot. ZTM
fot. ZTM

Właśnie podano wyniki raportu z konsultacji społecznych dotyczących budowy nowej trasy.

W czasie trwania konsultacji społecznych wypełniono 2641 ankiet na stronie internetowej Projektu (www.tramwajmarcelin.pl), natomiast do ZTM wpłynęło łącznie 47 wniosków (42 w formie elektronicznej oraz 5 w formie pism doręczonych na adres ZTM, w tym m.in. stanowiska Rad Osiedli Ławica oraz Grunwald Północ w formie uchwał oraz uwagi Stowarzyszenia Rowerowy Poznań) - przekazał Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA

Konsultacje trwały od 17 sierpnia do 11 września.

70 proc. ankietowanych uznało, że taka inwestycja jest w Poznaniu potrzebna. 63 proc. wyraziło wolę rezygnacji z podróży samochodem osobowym i przesiadki na tramwaj, jeśli będzie on kursował na Marcelin.

Chciałbym podziękować wszystkim za udział w konsultacjach. To niezwykle istotne, żeby mieszkańcy mieli wpływ na kształtowanie przyszłości swojego miasta. Marcelin to obszar, który rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego tramwaj w przyszłości byłby tam bardzo potrzebny - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W konsultacjach zaproponowano dwa warianty ewentualnego przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W obu wersjach planowana trasa rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch wariantach: 1: przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną.
Wariant 2: zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).

Wariant 1 zyskał w konsultacjach większe poparcie (59 proc. wskazań). Należy jednak zauważyć, że ankietowani zaproponowali również inne przebiegi trasy tramwajowej na obszarze Marcelina, a najczęściej pojawiającym się postulatem było poprowadzenie torowiska w ciągu ulicy Bułgarskiej, na co również wskazywały w swoich uchwałach Rady Osiedli Ławica oraz Grunwald Północ - tłumaczy rzecznik ZTM.

Decyzja o budowie trasy tramwajowej zostanie podjęta w przyszłości, po ustaleniu jej szczegółowego przebiegu. Wszystko zależne jest też w dużej mierze od finansów, jakimi będzie dysponowało miasto. Warunkiem realizacji tej inwestycji w najbliższych latach jest zaangażowanie finansowe w nią inwestorów, którzy tam budują lub zamierzają budować. Tak poważna inwestycja komunikacyjna zrealizowana w partnerstwie publiczno-prywatnym byłaby nową jakością w Poznaniu - dodaje Mariusz Wiśniewski.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
36.40 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro