Ścieżki rowerowej pod ul. Jana Pawła II nie będzie. Na razie
Trasa ma połączyć Maltę i Wartostradę. Budowa miała rozpocząć się w przyszłym roku.
Już w 2015 roku pisaliśmy o pomyśle wykorzystania zasypanego przepustu Śluzy Cybińskiej znajdującego się pod ulicą Jana Pawła II w rejonie restauracji Maltanka. Z taką koncepcją wyszło Porozumienie dla Twierdzy Poznań. Proponowano, by w zasypanym przepuście utworzyć ścieżkę pieszo-rowerową, która byłaby bezkolizyjnym łącznikiem Wartostrady na nadwarciańskich terenach z terenem rekreacyjnym Malty.
Próbowano uzyskać finansowanie dla tej inwestycji w ramach Budżetu Obywatelskiego, ale ostatecznie to się nie udało. Wydział Ochrony Środowiska UMP zlecił natomiast przygotowanie ekspertyzy, która miała określić czy wykorzystanie przepustu na ścieżkę pieszo-rowerową jest w ogóle możliwe.
W styczniu 2018 roku miasto ogłosiło, że trasa powstanie. - To będzie perełka. Wykorzystane zostaną fragmenty dawnych fortyfikacji pruskich - wyjaśniał Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Jak ustaliła Gazeta Wyborcza, dziś wiadomo, że przynajmniej na razie inwestycja nie dojdzie do skutku. Nowe ekspertyzy wskazują, że istniejący jaz pod ulicą Jana Pawła II, który miał być wykorzystany do budowy trasy, jest w złym stanie. To oznacza, że inwestycja kosztowałaby znacznie więcej niż pierwotnie zakładano. Dodatkowo wiązałaby się z zamknięciem ulicy Jana Pawła II, a trwa przebudowa ronda Rataje.
Dziś nie wiadomo kiedy miasto wróci do tematu budowy trasy rowerowej.
Najpopularniejsze komentarze