Nowe mosty w Poznaniu: gdzie mogą powstać?
Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zdradza, gdzie w przyszłości planowane są nowe przeprawy przez Wartę w naszym mieście.
Budowa nowego mostu to gigantyczne wyzwanie logistyczne, ale przede wszystkim finansowe, dlatego oczywiste jest, że podjęcie decyzji o rozpoczęciu budowy musi być poprzedzone szeregiem analiz. Jak zdradza Mariusz Wiśniewski, w pierwszej kolejności konieczne jest zadbanie o już istniejące mosty w naszym mieście. Most Lecha doczekał się niedawno nowej nitki, ale na modernizację czeka most Chrobrego. Ta inwestycja ma się odbyć w ciągu kilku najbliższych lat.
Na liście mostów do zrealizowania w przyszłości jest m.in. "most winogradzki". Powstałby w rejonie skrzyżowania ulic Winogrady z Szelągowską i pozwolił dostać się przez Wartę na ulicę Hlonda. - Jego budowę w dalszej przyszłości "widzi" powstający obecnie projekt II etapu budowy linii tramwajowej na Naramowice od Małych Garbar w kierunku pętli Wilczak - zaznacza Wiśniewski. - Proponowane rozwiązania drogowe i tramwajowe skrzyżowania ulic Szelągowskiej i Winogrady będą pozwalały, aby przyszłym mostem mógł pojechać również tramwaj - dodaje.
Jeszcze istotniejszym mostem dla Poznania jest ten, który domknąłby północną nitkę I ramy komunikacyjnej. Połączyłby ulicę Północną z ulicą Hlonda. - W tej chwili powstaje koncepcja techniczna tego przedsięwzięcia - tłumaczy Wiśniewski. Jego zdaniem budowa tego mostu odciąży od ruchu samochodowego Stare Miasto i tzw. Trasę Solną. To pozwoliłoby m.in. na odtworzenie dawnego Rynku Śródeckiego.
Ale to nie koniec. - W znacznie dalszym ujęciu byłyby budowy mostów w ramach południowego odcinka III ramy oraz jej północnego przebiegu. W tych przypadkach trzeba obserwować jednak przyszły ruch w mieście. Warto pamiętać nie tylko o poszerzonym obecnie odcinku autostrady, w tym po 3 pasy na moście autostradowym, ale przede wszystkim o planowanym w ciągu kilku lat przez Powiat Poznański, przy wsparciu Państwa, moście Czapury-Luboń, co zapewne zdejmie część ruchu w południowej części Poznania. Z kolei jeśli chodzi o najbardziej wysuniętą na północ część naszego miasta, istotną kwestią jest ujęta w planach budowa północnej obwodnicy Poznania (poza jego granicami), co rzecz jasna popieramy. Tu kluczowym podmiotem są m.in. Samorząd Województwa i Powiat. Wsparcie Państwa będzie równie ważne - podkreśla.
Najpopularniejsze komentarze