Przedłużą buspas na Garbarach, zlikwidują ten z Mieszka I
Specjalne pasy dla autobusów pojawią się pomiędzy dworcem PKP i ulicą Grochowe Łąki na Garbarach. Ale nie jest to jedyna zmiana w mieście.
Już we wtorek, 15 września rozpoczną się prace na ulicy Garbary związane z usuwaniem istniejącego oznakowania poziomego. - Na ul. Garbary między ul. Grochowe Łąki a Armii Poznań wyznaczone będą pasy ułatwiające poruszanie się autobusów. Pierwszy to buspas z dopuszczeniem preferowanych pojazdów (m.in. rowery, TAXI, pojazdy elektryczne) od przystanku autobusowego Garbary przy dworcu kolejowym do wjazdu na kolejny przystanek w stronę centrum, przed ul. Grochowe Łąki. Krótszy odcinek pojawi się w przeciwnym kierunku - od centrum w stronę Cytadeli - od wyjazdu z przystanku Małe Garbary do ul. Szyperskiej. Będzie to śluza dla autobusów i rowerów do jazdy na wprost z pasa służącego pozostałym pojazdom do skrętu w prawo w ul. Szyperską. Dalej ul. Garbary będzie miała jeden pas ruchu w kierunku Cytadeli, wzdłuż którego zaplanowano także pas dla rowerzystów. Odcinek ten będzie ważnym łącznikiem i uzupełnieniem pomiędzy częścią Wartostrady obecnie kończącej się przy moście Chrobrego, a tej wzdłuż ul. Szelągowskiej. Wkrótce rozpocznie się budowa drogi rowerowej przebiegającej pod mostem Chrobrego przez cypel w kierunku Estkowskiego - informują urzędnicy.
Nowe rozwiązania dla autobusów mają tu zostać uruchomione w sobotę, 19 września. - Od wtorku, 15 września, przez około cztery dni można się spodziewać utrudnień na tym odcinku ul. Garbary. Prace nie będą prowadzone w godzinach 7 - 9, żeby nie utrudniać warunków na drodze w czasie porannego szczytu - dodają.
Ale to nie koniec. Przeanalizowano rozwiązania zastosowane dla autobusów w związku z budową trasy tramwajowej na Naramowice. Na ulicach Lechickiej, Murawa, Serbskiej, Słowiańskiej, Szelągowskiej, Stoińskiego, Wiechowicza i Mieszka I wprowadzono buspasy i śluzy dla autobusów. - Po trzech miesiącach obserwacji zdecydowano się, w przypadku ulicy Mieszka I, na powrót do wcześniejszej organizacji ruchu, kiedy oba pasy dostępne były dla wszystkich użytkowników.
Urzędnicy rozważają także zawieszenie działania buspasów w obu kierunkach na ulicach Wiechowicza i Stoińskiego. - W kontekście postępu prac związanych z inwestycją na Naramowicach i koniecznych zmian w organizacji ruchu nie można wykluczyć, że dotychczasowe rozwiązanie zostanie utrzymane do zakończenia inwestycji. Prognozowane jest bowiem zwiększenie natężenia ruchu w tym rejonie, co z kolei może spowodować pogorszenie warunków poruszania się autobusów - zaznaczają.
Najpopularniejsze komentarze