Problemy z odbiorem odpadów w Poznaniu. Będą konsekwencje!
Czytelnicy skarżą się, że są miejsca, w których we wrześniu ani razu nie pojawiły się śmieciarki.
W tej sprawie pisze do nas mnóstwo czytelników. Wskazują, że w tym miesiącu jeszcze ani razu nie odebrano z ich posesji odpadów zmieszanych. Problem jest też z odbiorem odpadów segregowanych. Sygnały płyną m.in. z poznańskiej Woli. Mieszkańcy obawiają się, że śmieciami zainteresują się w końcu dziki. Inna kwestia, którą nam zgłaszają to brak możliwości dodzwonienia się do GAOP-u.
Co na to GOAP? - W związku z docierającymi do nas informacjami dotyczącymi braku lub nieterminowego odbioru odpadów komunalnych na terenie ZM GOAP lub świadczenia usługi niezgodnie z obowiązującymi harmonogramami, informujemy, iż wszystkie wpływające do nas zgłoszenia są na bieżąco przekazywane Wykonawcom świadczącym usługi odbioru odpadów komunalnych na danym Sektorze - zapewnia.
Związek, który zarządza system gospodarki odpadami w Poznaniu i okolicznych gminach podkreśla, że zleca kontrole i wizje lokalne w miejscach gromadzenia odpadów. - Wszystkie przypadki są skrupulatnie dokumentowane w postaci nagrań oraz zdjęć i niezwłocznie przekazywane do Wykonawców, z którymi jesteśmy w stałym kontakcie oraz których zobowiązaliśmy m.in. do pilnej interwencji oraz złożenia pisemnych wyjaśnień dotyczących zaistniałej sytuacji, przedstawienia planu działań zaradczych, a także wskazania terminu usunięcia wszelkich nieprawidłowości. Zapewniamy również, iż wobec Wykonawców zostaną wyciągnięte konsekwencje, które w sposób szczegółowy regulują umowy zawarte pomiędzy ZM GOAP a poszczególnymi firmami - dodaje.
GOAP tłumaczy, że problemy wynikają ze zmian w systemie. - Wiązały się one m.in. z koniecznością złożenia deklaracji o wysokości opłaty zarówno przez właścicieli nieruchomości niezamieszkanych, jak i mieszanych objętych działalnością ZM GOAP. Co ważne, 70% wszystkich złożonych deklaracji wpłynęło do Biura Obsługi Klienta po terminie wyznaczonym przez ZM GOAP. Należy podkreślić, że składane deklaracje są w pierwszej kolejności sprawdzane pod kątem poprawności ich wypełnienia, a następnie wprowadzane do systemu. Dopiero po weryfikacji i wprowadzeniu do systemu ww. deklaracje są przekazywane Wykonawcom, którzy na ich podstawie tworzą harmonogramy. Zatem, jeśli deklaracja została złożona w dniu 1 września lub po tym terminie, istnieje możliwość, że może nie być ona jeszcze uwzględniona w harmonogramach. Jednak ww. harmonogramy będą uzupełniane przez Wykonawcę w trybie pilnym. Po drugie, konieczne było uwzględnienie w harmonogramach odbioru obowiązkowej selektywnej zbiórki odpadów dla wszystkich nieruchomości na terenie Związku. Ze względu na opóźnienia w składaniu deklaracji przez mieszkańców, niektórzy z Wykonawców nie uwzględnili w swoich terminarzach np. zmiany częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów. Po trzecie, zmianie ulegli Wykonawcy świadczący usługę odbioru na poszczególnych Sektorach. W związku z tym, w niektórych przypadkach doszło do sytuacji problemów z realizacją usługi odbioru odpadów wynikających z rozbieżności w harmonogramach.
GAOP wie, że mieszkańcy mają problem z dodzwonieniem się do związku. - Ze względu na przeciążenie linii telefonicznej Biura Poznań Kontakt, która w przypadku zbyt dużej liczby połączeń blokuje się automatycznie, prosimy w pierwszej kolejności o przesyłanie zgłoszeń oraz kierowanie ewentualnych pytań drogą elektroniczną na adres: [email protected], które niezwłocznie zostaną przesłane do firm odpowiedzialnych za odbiór odpadów z danego regionu.
Najpopularniejsze komentarze