PRM: na poznańskich ulicach pojawi się niemal sto nowych rowerów czwartej generacji
Uzupełnią one istniejącą flotę ponad 1700 rowerów.
We współpracy z operatorem sukcesywnie rozbudowujemy nowoczesny system rowerów bezstacyjnych. Zależy nam, aby z roweru miejskiego mogli korzystać użytkownicy z kolejnych rejonów miasta, zwłaszcza tych położonych nieco dalej od centrum, jak Smochowice, Wola czy Dębiec - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Jak informują przedstawiciele ZTM rowery 4G pojawią się na ulicach stolicy Wielkopolski także w roku 2021 i 2022. Obecnie na ternie miasta jest ponad 130 miejskich stref 4G.
Liczymy, że rozwój Poznańskiego Roweru Miejskiego, w formule 4G nie tylko zaowocuje większą liczbą wypożyczeń, ale przede wszystkim ułatwi przemieszczanie się po metropolii poznańskiej większej liczbie mieszkańców - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. Korzystanie z rowerów czwartej generacji oznacza teraz jeszcze więcej korzyści, możemy bowiem zakończyć wypożyczenie w dowolnymi miejscu. Poza tym, w dzisiejszych, "trudnych" czasach pandemii, jeszcze bardziej niż zwykle nasze jednoślady spełniają swoją rolę jako najbezpieczniejszy środek zbiorowego transportu indywidualnego, a z drugiej strony świetny element profilaktyki zdrowotnej - poprawiają kondycję fizyczną i odporność - podsumowuje Wojtkiewicz.
Rowery 4G dostępne są w ramach PRM od marca ubiegłego roku. Poznańscy rowerzyści mogli wówczas korzystać z 475 rowerów 4. generacji, w tym 30 rowerów elektrycznych. Wielką zaletą jednośladów 4G jest możliwość zwrotu w dowolnym miejscu w ramach strefy użytkowania PRM, albo w obrębie stref, albo - za dodatkową opłatą - poza nimi - przypomina Rafał Wąsowicz z ZTM.
Poznański Rower Miejski w stolicy Wielkopolski działa od kwietnia 2012 roku. W tym czasie w systemie zarejestrowało się 191,7 tys. użytkowników, którzy dokonali ponad 5,2 mln wypożyczeń - dodaje Wąsowicz.