W Poznaniu brakuje ładowarek do autobusów elektrycznych? "To nieprawdziwa i krzywdząca teza"
Do naszej redakcji dotarła informacja o rzekomych problemach z ładowarkami do "elektryków".
Problem ma być ich mała liczba. - Ze względu na dużą liczbę autobusów elektrycznych i minimalną liczbę ładowarek do ładowania tych autobusów nie kursują autobusy za tramwaj na trasie Most Teatralny, Piątkowska i Połabska oraz Rondo Śródka i Rondo Rataje. Proszę o nagłośnienie sprawy, bo to jest wielki skandal, że kupuje się pojazdy bez koniecznej infrastruktury. Tramwaj bez torów nie pojedzie, tak samo jak autobus elektryczny bez baterii naładowanej - napisał do nas czytelnik.
Agnieszka Smogulecka z poznańskiego MPK przyznaje, że tezy postawione przez czytelnika są "nieprawdziwe, całkowicie bezpodstawne, nieuprawnione i krzywdzące". Jak podkreśla, to organizator transportu publicznego (ZTM), a nie przewoźnik ustala przebieg linii komunikacyjnych. - MPK Poznań dysponuje obecnie 322 autobusami, 21 z nich ma napęd elektryczny. Infrastruktura ładowania pojazdów całkowicie odpowiada potrzebom - zapewnia.
Rzeczniczka MPK zauważa, że elektryczne autobusy były kupowane z myślą o obsłudze konkretnych linii. - 15 elektrycznych autobusów przegubowych zostało zakupionych z myślą o obsłudze przede wszystkim linii 174. 6 elektrycznych autobusów standardowej długości zostało zakupionych z myślą o obsłudze linii 163 i 190. Ładowarki stacjonarne znajdują się obecnie w zajezdni przy ul. Warszawskiej, na dworcu Garbary oraz Sobieskiego - pantografowe, MPK posiada także ładowarki mobilne - to infrastruktura całkowicie wystarczająca do obsługi pojazdów elektrycznych, kierowanych na w/w linie.
To jednak nie koniec. W przyszłym roku w Poznaniu pojawi się 37 kolejnych elektrycznych autobusów. Będą kursować na liniach 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193. - W ramach tego przedsięwzięcia powstaną stacje ładowania pojazdów w zajezdni przy ul. Kaczej, na dworcu Górczyn, kolejne na Sobieskiego i Garbary oraz zakupione zostaną ładowarki mobilne, co w pełni wystarczy do obsługi pojazdów elektrycznych kierowanych na te linie. Realizowany jest także zakup ładowarki, która zostanie zamontowana na nowej pętli przy Unii Lubelskiej, do której w przyszłości mają kursować autobusy linii 174 - kończy.
Najpopularniejsze komentarze