Powtórzono przetarg na modernizację Tatr. Modertrans z "idealną" ofertą
W pierwszym przetargu firma zaproponowała za wysoką cenę, na którą nie zgodziło się MPK Poznań.
MPK Poznań chce zmodernizować dwa tramwaje Tatra kupione w czeskim Brnie. Tramwaj typu RT6N1 po modernizacji ma być jednokierunkowy, przystosowany do eksploatacji w zakresie temperatur -25 do +40 stopni Celsjusza, a także przy wilgotności powietrza dochodzącej do 95%. W wymogach zapisano także konieczność parkowania tramwaju na niezadaszonym placu postojowym, do czego ma być przystosowany.
Już w czerwcu pisaliśmy, że w przetargu ogłoszonym przez MPK Poznań pojawiła się tylko jedna oferta, firmy Modertrans. Chce zmodernizować dwa pojazdy za 6,8 mln złotych. MPK Poznań chciało natomiast przeznaczyć na ten cel 6,1 mln złotych. Ostatecznie przewoźnik nie podniósł ceny i ponownie ogłosił przetarg. Ponownie wpłynęła jedna oferta - od firmy Modertrans. Tym razem była "idealna" i opiewała dokładnie na taką kwotę, jaką MPK chce przeznaczyć na tę inwestycję, a więc 6,15 mln zł. Trwa sprawdzanie dokumentów, ale jak zauważa infotram.pl, kwestia podpisania umowy wydaje się być formalnością.
Wagony Tatra pierwszy raz pojawiły się w Poznaniu w 1996 roku. Pierwszy był egzemplarz testowy, a kolejne zamówione pojazdy (łącznie pięć) docierały do naszego miasta wiosną i latem 1997 roku. Podobały się pasażerom ze względu na nowoczesny wygląd i dużo miejsca w środku, a także fakt, że są niskopodłogowe. Niestety początkowo były bardzo awaryjne. W 2011 roku rozpoczęto modernizację poznańskich Tatr. Zmniejszyła się ich awaryjność, przez co pojazdy typu RT6 MF06 AC mogły ponownie zagościć na trasie PST, z której wcześniej je wycofano.
Najpopularniejsze komentarze