Reklama
Reklama

Budowa tramwaju na Marcelin: ruszają konsultacje społeczne. Jak będzie wyglądać trasa?

fot. UMP
fot. UMP

Jak powinna wyglądać trasa tramwajowa na Marcelin?

Na to pytanie mają odpowiedzieć konsultacje społeczne, które rozpoczną się 17 sierpnia i potrwają do 11 września. Badanie ankietowe będzie odbywać się na stronie www.tramwajmarcelin.pl. Opinię może wyrazić każdy mieszkaniec miasta.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

- Marcelin to dzielnica, która rozwija się bardzo dynamicznie i tramwaj w przyszłości byłby tam bardzo potrzebny. Dlatego chcemy już teraz, z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym rozmawiać o nowej trasie. Warunkiem realizacji tej inwestycji w najbliższych latach jest jednak zaangażowanie finansowe w nią inwestorów, którzy tam budują lub zamierzają budować. Tak poważna inwestycja komunikacyjna zrealizowana w partnerstwie publiczno-prywatnym byłaby nową jakością w Poznaniu - powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

- Obecnie prowadzimy wstępne prace przedprojektowe, mające na celu analizę zasadności i sprawdzenie możliwości technicznych koncepcji trasy tramwajowej na Marcelin. Bardzo ważne jest dla nas poznanie opinii mieszkańców, dlatego serdecznie zachęcam do udziału w konsultacjach - wyjaśnił Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

W konsultacjach pod uwagę zostaną wzięte dwa warianty przebiegu trasy. W obu rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch kierunkach.

Wariant 1 przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską i Łubieńską do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną.

Wariant 2 zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym). W ramach inwestycji przebudowany zostanie układ drogowy, urzędnicy planują ponadto m.in. tzw. ciche torowisko.

- Co ważne, w planach uwzględniono przesiadki "drzwi w drzwi" w ramach wspólnych przystanków dla tramwajów i autobusów. W koncepcji zaprojektowano również przystanki tramwajowe i tramwajowo-autobusowe o minimalnej długości 45m, co umożliwi w przyszłości obsługę trasy dłuższymi i bardziej pojemnymi pojazdami. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli szybko i wygodnie podróżować komunikacją zbiorową, co powinno przełożyć się na zmniejszenie ruchu samochodowego. W założeniach projektu znalazło się m. in. stworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego "Ognik", umożliwiającego wygodną przesiadkę (np. z tramwajów jadących z centrum miasta na autobusy kursujące w osi ulicy Bułgarskiej) - informuje urząd miasta.

Decyzja o budowie trasy jeszcze nie zapadła - najpierw konieczne jest wykonanie szeregu analiz, uwzględniających uwarunkowania techniczno-przestrzenne, funkcjonalne oraz społeczno-ekonomiczne. Nie ma również żadnego harmonogramu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
24.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro