Ogólnopolska awaria systemu CEPIK. Klienci odchodzą z urzędów z kwitkiem

O sprawie informują nasi czytelnicy.
- Awaria systemu Cepik. Urzędy stoją, rejestracje samochodów niemożliwe w Urzędzie Miasta i Starostwie Powiatowym - pisze nasz czytelnik.
- W dniu dzisiejszym mieliśmy umówioną wizytę w Wydziale Komunikacji na ul. Gronowej. Wizyty w tym wydziale trzeba rezerwować 2 tygodnie wcześniej. Niestety, dziś gdy dotarliśmy na miejsce nie wpuszczono nas do Urzędu tłumacząc się awarią systemu. Pani urzędnik stwierdziła, że system nie działa i nie wiadomo kiedy zacznie, więc możemy czekać albo umówić się na inny dzień. Gdy zapytałem, co mam zrobić skoro kończy mi się ważność tymczasowego dowodu rejestracyjnego, pani urzędnik rozłożyła ręce i powiedziała, że mam się umówić przez internet na nowy termin. Zażądałem zaświadczenia o odmowie wydania dowodu (tymczasowy dowód kończy mi się za 3 dni, a pierwszy wolny termin w Urzędzie jest za 2 tygodnie). Takiego zaświadczenia również nie otrzymałem - pisze nasz kolejny czytelnik Michał.
Z podobnym problemem zmagają się obecnie klienci urzędów w całym kraju. Nie wiadomo jak długo potrwa awaria. - Niestety problemy zaczęły się około 9.00 i bardzo intensywnie pracujemy, by system zaczął działać prawidłowo - mówi nam Igor Ryciak z Centralnego Ośrodka Informatyki. - Problemy w głównej mierze dotyczą CEPIK-u, ale występują też w systemie odpowiedzialnym za m.in. dowody osobiste, meldunki - dodaje.