Reklama
Reklama

Szybciej na linii Poznań - Wrocław. Powstał nowy wiadukt kolejowy

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

Dzięki inwestycji w Kościanie sprawniejsza jest komunikacja, ale też większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Możliwa jest też szybka jazda pociągów z prędkością do 160 km/h.

Nowy wiadukt o szerokości 12 m i wysokości 4,7 m, który zbudowany został w Kościanie usprawnił komunikację drogową. Po obu stronach jezdni są chodniki oddzielone dla bezpieczeństwa barierami.

Korzystnie dla pasażerów i transportu towarów zmienia się linia Poznań - Wrocław, na odcinku od Czempinia do granicy z Dolnym Śląskiem. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z instrumentu CEF "Łącząc Europę". Zwiększeniu prędkości pociągów w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym towarzyszy wzrost poziomu bezpieczeństwa m.in. dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań w Kościanie i Lesznie. Zapewniamy także lepszą dostępność kolei na modernizowanych stacjach i przystankach - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Kościanie do końca roku kierowcy skorzystają też z drugiego wiadukt kolejowego na ul. Gostyńskiej na drodze wojewódzkiej nr 308. Prace prowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymaga od wykonawców zachowania szczególnego bezpieczeństwa.

Nowy wiadukt kolejowy nie tylko usprawni komunikację w Kościanie, ale dostosuje parametry linii kolejowej do wymagań sieci bazowej TEN-T. 71-kilometrowy odcinek linii kolejowej E-59 od granicy województwa dolnośląskiego do Czempina jest modernizowany przy wsparciu instrumentu CEF, którego celem jest usprawnienie transportu kolejowego wzdłuż korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk - Adriatyk (CNC). Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie prędkości pociągów oraz poprawa przepustowości i jakości usług kolejowych - mówi Morten Jensen, Head of Unit at INEA - Innovation and Networks Executive Agency.

Bezkolizyjne skrzyżowania m.in. w Kościanie i Lesznie to jeden z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,5 mld zł, na odcinku Czempiń - granica Dolnego Śląska. Projekt ma wsparcie unijne z instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Po zakończeniu wszystkich prac pociągi między Poznaniem a Wrocławiem pojadą z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wyniesie ok. 1:30 h.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
4.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro