W poniedziałek rusza przebudowa ulicy Jarochowskiego. Duże zmiany!
Rozpoczynająca się inwestycja oznacza zmiany w organizacji ruchu.
Ulica Jarochowskiego zyska nowe oblicze na odcinku pomiędzy Wyspiańskiego i Chociszewskiego. - Planowane prace budowlane potrwają około pięciu miesięcy, zatem na przełomie 2020 i 2021 roku odmieniona ulica będzie już służyć mieszkańcom. Poprawi się nie tylko stan techniczny zniszczonych nawierzchni jezdni i chodników, ale również bezpieczeństwo pieszych przez zastosowanie m.in. wyniesionych skrzyżowań i progów zwalniających. Istotne będą również nasadzenia zieleni i uporządkowanie parkowania - mówi Justyna Litka, prezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W poniedziałek rozpocznie się pierwszy etap prac. Z ulicy pomiędzy Chociszewskiego i Sczanieckiej nie będą mogli korzystać kierowcy w ramach ruchu tranzytowego. Ulica będzie natomiast dostępna dla służb miejskich i osób dojeżdżających do posesji, ale tylko w jednym kierunku - w stronę Chociszewskiego. Niedostępne będą tu miejsca parkingowe, dlatego kierowcy muszą usunąć stąd auta.
- Dojazd do prostopadłych ulic będzie możliwy dzięki zachowaniu wjazdu w ulice Stablewskiego i Morawskiego. Ponadto na ul. Stablewskiego, na odcinku między ul. Jarochowskiego a Bogusławskiego, odwrócony zostanie kierunek ruchu, tzn. przejazd będzie możliwy w stronę ul. Głogowskiej. Z pozostałych ulic dochodzących do ul. Jarochowskiego nie będzie możliwości wjazdu na zamknięty odcinek remontowanej drogi. Dojazd do ul. Wyspiańskiego i Hetmańskiej będzie możliwy objazdem ulicami: Chociszewskiego, Kasprzaka, Matejki oraz Chociszewskiego i Reymonta. Dla ruchu lokalnego pozostanie także dojazd do ul. Hetmańskiej poprzez Jarochowskiego, Niegolewskich i Kasprzaka - wyjaśniają Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zamknięty fragment ulicy będzie dostępny dla pieszych i rowerzystów. Tymczasowa organizacja ruchu ma tu obowiązywać do końca września. Wówczas rozpocząć ma się kolejny etap inwestycji - pomiędzy Sczanieckiej i Wyspiańskiego.
Co się tu zmieni? - Ulica i chodniki uzyskają nową nawierzchnię, wymienione zostaną krawężniki i oświetlenie, powstaną zatoki parkingowe. Dotychczasowe miejsca parkingowe zostaną uporządkowane, co uniemożliwi rozjeżdżanie przyulicznej zieleni i pozwoli na zagospodarowanie jej na nowo - dodają. To nie wszystko. Na ulicy obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Powstaną tu dwa wyniesione skrzyżowania i progi zwalniające. Zniknie sygnalizacja ze skrzyżowania z ul. Limanowskiego.