W połowie lata może ruszyć przebudowa Wierzbięcic
Miasto ogłosiło, że prace, na które mieszkańcy Wildy czekają od lat, rozpoczną się jeszcze latem.
Obecnie trwają formalności związane z podpisaniem umowy z wykonawcą prac. To konsorcjum firm Tormel i Terlan. - Przed podpisaniem umowy - z uwagi na wartość zamówienia - konieczna jest uprzednia kontrola Urzędu Zamówień Publicznych. Wniosek o taką kontrolę został już skierowany. Mamy nadzieję, że pomimo utrudnień związanych z koronawirusem, procedura przeprowadzona zostanie sprawnie i jeszcze w lipcu uda nam się podpisać umowę z wykonawcą przebudowy. To oznacza, że prace budowlane mogą rozpocząć się w połowie wakacji - informuje Grzegorz Bubula, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Najpierw prace będą się toczyć na odcinku byłego dworca PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956, włączając w to węzłem rozjazdowy przy Rynku Wildeckim. Wykonawca będzie mieć 300 dni na przeprowadzenie robót w ramach I etapu inwestycji. W tym czasie tramwaje linii nr 10 pojadą przez Górną Wildę. Do 31 sierpnia "dziesiątka" będzie kursować przez Kaponierę, most Teatralny, Małe Garbary, Śródkę, rondo Rataje i rondo Starołęka aż do Starołęki. - Informacje o zmianach organizacji ruchu będą publikowane z odpowiednim wyprzedzeniem, gdy znany będzie termin podpisania umowy z generalnym wykonawcą - zapewniają PIM.
Następnie wykonawca przeniesie się na drugi odcinek - ulicę 28 Czerwca 1956 od Rynku Wildeckiego do skrzyżowania z Kilińskiego. Ten etap ma potrwać 210 dni. - Po zakończeniu inwestycji ruch samochodów zostanie odseparowany od torowiska (poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki). Nowe torowisko będzie bardziej ciche niż dotychczas i w dużej mierze zielone. Przy ul. św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok. Przy rynku pojawi się również parking na rowery. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej.
Inaczej będą się tu poruszać kierowcy. - Po obu stronach torowiska będzie jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wymienione zostaną elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe. Ponadto, w ramach inwestycji planowane są nasadzenia zieleni niskiej oraz drzew.
Koszt inwestycji to prawie 85 milionów złotych.
Najpopularniejsze komentarze