Reklama
Reklama

Czujemy się odpowiedzialni za nasze miasto - wywiad z Martyną Stando i Martą Nowak z Bridgestone Poznań

O nawiązywaniu relacji z poznańską społecznością, promowaniu bezpieczeństwa na drodze oraz inicjatywach wspierających walkę z epidemią koronawirusa rozmawiamy z Martyną Stando i Martą Nowak, odpowiedzialnymi za działania CSR w Bridgestone Poznań.

Dlaczego firmy chcą być odpowiedzialne społecznie?

Martyna Stando: Firma odpowiedzialna społecznie to taka, która funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, troszczy się o ochronę środowiska naturalnego, myśli o dobrobycie i zdrowiu społeczeństwa oraz respektuje normy etyczne. Działania CSR świadczą o wyższym poziomie dojrzałości przedsiębiorstwa.

Marta Nowak: Dokładnie tak. CSR w czasach, kiedy coraz większą uwagę zwracamy na opinie o firmie i jej zaangażowanie w dbanie o pracowników oraz środowisko, jest niezwykle ważny. Długoterminowa strategia działania w tym obszarze sprawia, że przedsiębiorstwo staje się atrakcyjniejsze zarówno dla potencjalnych pracowników, jak i dla klientów, lokalnej społeczności czy partnerów biznesowych. Zwiększa także poziom zaufania do marki i wpływa pozytywnie na jej reputację.

Jakie więc znaczenie mają takie działania w Waszej fabryce?

MS: W misję Bridgestone Poznań od samego początku jest wpisane służenie społeczeństwu - CSR jest więc dla nas niesamowicie istotny. Jako poznańska fabryka stawiamy na działania lokalne, a naszym celem jest budowanie relacji ze społecznością oraz troska o środowisko dziś i dla przyszłych pokoleń. Ze względu na branżę, w której działamy, szczególnie bliskie jest nam bezpieczeństwo na drodze. Prowadzone przez nas aktywności na stałe wpisały się już w naszą organizację oraz - co nas cieszy najbardziej - w serca naszych pracowników.

Wygląda na to, że Poznań zajmuje szczególne miejsce w strategii CSR Bridgestone Poznań.

MN: Oczywiście. To tutaj od 22 lat mieści się nasza fabryka, stąd pochodzi też większość naszych pracowników - dlatego czujemy się odpowiedzialni za nasze miasto i chcemy być dobrym sąsiadem dla lokalnej społeczności. W związku z tym, to tu przeprowadziliśmy szereg działań. Nawiązaliśmy współpracę z lokalnymi szkołami, wraz z Urzędem Miasta sadziliśmy drzewa w Parku Tysiąclecia, a razem z Fundacją Ratuj Ryby zarybialiśmy Wartę. Co roku staramy się też organizować akcje sprzątania jej brzegów.

Co kilka miesięcy na ulicach Wielkopolski widać też Jana.

MS: Tak, jak wspominałam, promowanie bezpiecznego poruszania się ma dla nas kluczowe znaczenie, dlatego od 12 lat prowadzimy w przedszkolach i najmłodszych klasach szkół podstawowych akcję edukacyjną Think Before You Drive (TBYD). Głównym bohaterem warsztatów dla dzieci jest właśnie manekin testowy Jan, który razem z naszymi animatorami uczy m.in. zapinania pasów bezpieczeństwa, używania kamizelek i innych elementów odblaskowych. Akcję wspiera też lokalna policja. Jak dotąd odwiedziliśmy już ponad 300 placówek na terenie całej Wielkopolski i rozmawialiśmy z prawie 34 tys. dzieci. Kontynuacją tej akcji jest jej edycja jesienna pod hasłem Bądź bezpieczny na drodze, którą realizujemy w przestrzeni miejskiej i kierujemy do wszystkich Wielkopolan, podkreślając istotność widoczności pieszych na drodze. W jej ramach manekin testowy Jan pojawia się na ulicach miast, rozdając odblaski.

A co z działaniami z zakresu ekologii?


MN: Ochrona środowiska to inny ważny obszar naszego CSR. Główną akcją w tym zakresie jest program Zagraj z nami w Zielone, podczas którego zachęcamy dzieci do segregowania odpadów, uczymy je domowego recyklingu oraz uświadamiamy, dlaczego zieleń w mieście jest ważna, zapraszając je do sadzenia nowych drzew. Już od wielu lat prowadzimy też akcję Pozytywnie Zakręceni i zbiórkę nakrętek, dzięki którym wspieramy dzieci naszych pracowników, pozyskując pieniądze niezbędne do walki o ich zdrowie. Realizujemy także szereg akcji promujących zdrowy tryb życia, ruch i sport.

W ostatnich tygodniach pomagaliście również walczyć ze skutkami pandemii koronawirusa.


MS: Kiedy rozpoczęła się pandemia, byliśmy w trakcie tegorocznej edycji TBYD. Nie mogliśmy jej zrealizować do końca i czasowo zawiesiliśmy akcję. Nie zrezygnowaliśmy jednak z działań CSR! Nasi pracownicy wyszli z inicjatywą, żeby pomóc innym. Zdecydowaliśmy się na wsparcie służb medycznych. Zorganizowaliśmy wewnętrzną zbiórkę i zebraliśmy żywność, wodę, koce oraz środki sanitarne. Fabryka zaś zakupiła do tego specjalne materace medyczne, maseczki ochronne oraz wodę. Kolejnym działaniem było podarowanie dwóm oddziałom OSP - ze Swarzędza i Pobiedzisk - zestawów specjalistycznej odzieży ochronnej.

MN
: Nie zapominajmy też o szeregu działań, które nasza fabryka podjęła w celu ochrony naszych pracowników. Poza zapewnieniem maseczek ochronnych czy płynów dezynfekcyjnych, ustanowiliśmy bardzo konkretne zasady prewencji zachorowań, by każda osoba czuła się w firmie bezpiecznie.

Jakie plany ma Bridgestone Poznań w zakresie CSR na najbliższe miesiące?


MS: Pandemia koronawirusa, której konsekwencją było m.in. zamknięcie placówek edukacyjnych, mocno wpłynęła na nasze standardowe działania CSR (chociażby na coroczne TBYD czy Zagraj z nami w Zielone). Nie oznacza to jednak, że odpuszczamy. Chcemy dalej działać odpowiedzialnie, dlatego rozpoczęliśmy prace nad nową formą naszych akcji. Jej efekty będą widoczne już niedługo!

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

26℃
15℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
0.00 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro