Przebudowa ronda Rataje: jakie zmiany czekają pasażerów komunikacji zbiorowej?
Trwają przygotowania do prac na rondzie Rataje i w jego okolicach.
Jak już informowaliśmy, modernizacja (znacznie skromniejsza niż wariant wybrany przez mieszkańców, zakładający dwupoziomowe rondo) ma ruszyć na przełomie lipca i sierpnia. Inwestycja zostanie podzielona na etapy, a w pierwszym z nich roboty będą skupione na torowisku w ul. Jana Pawła II, którego odcinek od ul. Kórnickiej do ronda będzie musiał zostać wyłączony z użytku na czas prac.
Urzędnicy nie podali do tej pory szczegółowych rozwiązań dotyczących zmian w komunikacji zbiorowej. W związku z tym radna Sara Szynkowska vel Sęk zwróciła się z interpelacją w tej sprawie.
Odpowiedzi udzielił Bartosz Guss. - Trasy poszczególnych linii tramwajowych zostaną zaprojektowane z maksymalnym wykorzystaniem możliwości technicznych infrastruktury i jednocześnie z minimalizacją utrudnień dla pasażerów.Zastosowane zostaną rozwiązania umożliwiające zakończenie linii tramwajowej bez pętli, z użyciem licznie zakupionych w ostatnich latach tramwajów dwukierunkowych - zapewnił zastępca prezydenta.
Z jego deklaracji wynika, że w pierwszym etapie można spodziewać się następujących zmian:
- linia nr 6 skierowana zostanie przez ul. Święty Marcin i most Św. Rocha - przejmie częściowo funkcję linii nr13,
- linia nr 13 skierowana zostanie przez ul. Matyi i ul. Królowej Jadwigi - przejmie częściowo funkcję linii nr 6,
- linia nr 18 skierowana zostanie przez ul. Święty Marcin i ul. Strzelecką - linia będzie pełnić funkcję dowozową do ścisłego centrum miasta (przystanki Pl. Wiosny Ludów, Marcinkowskiego)dla mieszkańców Dolnego Tarasu Rataj (ul. Zamenhofa), jak i Starołęki.
- Podczas kolejnych etapów planowane jest wprowadzenie możliwie nieznacznych zmian w układzie linii, np. w II etapie linie nr 13 i 18 zostaną skrócone do ronda Rataje, a dodatkowo wprowadzona zostanie linia autobusowa "za tramwaj", jak i linia wahadłowa pomiędzy rondem Starołęka a przystankiem Os. Piastowskie. Szczegółowe plany zmian układu komunikacyjnego w etapach II i III określone zostaną na podstawie obserwacji oraz uwag zebranych od pasażerów w etapie I - poinformował Bartosz Guss.
Najpopularniejsze komentarze