Mieszkaniec Rataj przez źle działający licznik musi dopłacić prawie 1000 złotych za prąd
Mężczyzna wszystkie wcześniejsze rachunki opłacał na czas.
Mężczyzna zwrócił się z prośbą o pomoc do redakcji WTK. W dniu 10.04.2020r otrzymałem pismo od firmy Enea SA, że nastąpiła zła parametryzacja (oprogramowanie licznika energii elektrycznej) zamontowanego u mnie licznika. W związku z tym błędem (ze strony firmy) przez 4 lata firma wystawiała mi błędne faktury i obecnie zalegam z płatnościami na kwotę 998.94. Dwa razy próbowałem odwoływać się od tej decyzji i obie próby zostały rozpatrzone negatywnie. Jestem klientem Enei od 30 lat i nigdy nie zalegałem z płatnościami i nie będę odpowiadał za błędy poniesione przez pracowników Enea SA- napisał pan Krzysztof.
Okazuje się, że mężczyzna musi zapłacić.
Montaż nieprawidłowo zaprogramowanego licznika ma charakter jednostkowy, oczywiście za tę sytuację przepraszamy. Gdy u klienta zamontowane urządzenie nie działa prawidłowo, to zgodnie z prawem energetycznym wystawiamy fakturę korygującą od dwóch do trzech lat wstecz. Klient, który otrzymuje korektę, w wyniku której musi dopłacić, reguluje tym samym należność za faktycznie zużytą energię - tłumaczy w rozmowie z WTK Mateusz Gościniak z ENEA Operator. Klient może zwrócić się o prolongatę terminu płatności lub rozłożenie jej na raty - dodaje.
Najpopularniejsze komentarze