Jest wykonawca przebudowy Wierzbięcic i 28 Czerwca 1956
Poznańskie Inwestycje Miejskie wkrótce mają z nim podpisać umowę.
- Wybór w postępowaniu przetargowym rozpoczął procedurę zmierzającą do podpisania umowy na wykonanie robót budowlanych - wyjaśniają PIM. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tę konsorcjum TORMEL i TERLAN. Firmy zaproponowały, że przeprowadzą prace za niespełna 85 mln złotych. O około 200 tysięcy złotych droższa była oferta konsorcjum z liderem Polimex Mostostal. Ponad 103 mln złotych za inwestycję chciał TORPOL, a prawie 113 mln złotych BUDIMEX.
Prace obejmą odcinek od dawnego dworca PKS do skrzyżowania 28 Czerwca 1956 z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. - W ramach tej inwestycji na odcinku ponad 1 km przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną oraz węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku. Zmieni się również cały układ drogowy. Dzięki zaplanowanym pracom poprawi się stan infrastruktury technicznej oraz komfort podróżowania komunikacją zbiorową, bo tramwaje, dzięki wydzielonemu torowisku, nie będą blokowane przez samochody - mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu PIM.
Torowisko ma być tu cichsze i częściowo zielone z systemem nawadniającym. - Poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni. Z kamienic zlokalizowanych wzdłuż przebudowywanego odcinka znikną przewody trakcyjne i oprawyoświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Planuje się również modernizację stacji prostownikowej Pamiątkowa.
W rejonie ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy Rynku Wildeckim powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy z antyzatokami. Będą tu parkingi rowerowe i tablice informacji pasażerskiej. - Po obu stronach torowiska powstanie jednopasmowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzenia zieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej. Dzięki podpisanym porozumieniom Poznańskie Inwestycje Miejskie będą realizowały to zadanie nie tylko w imieniu Miasta Poznań, lecz również jako inwestor zastępczy dla innych podmiotów, które planowały w tym miejscu roboty związane ze swoimi sieciami: Aquanetu SA oraz Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Przebudowana bądź zbudowana od nowa zostanie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza. Ta koordynacja działań inwestycyjnych zminimalizuje czas trwania związanych z nimi utrudnień.
W przyszłym roku prace będą skoordynowane z remontem torowiska na kolejnym odcinku 28 Czerwca 1956 - od Krzyżowej do Hetmańskiej. Nie tylko pojawią się tu nowe tory i cała infrastruktura, ale też nowy wygląd zyskają przystanki Kosińskiego i Pamiątkowa.
Najpopularniejsze komentarze