Zaskakujący efekt pracy z domu: Polacy kupują dużo mniej małpek z wódką
Dodano piątek, 29.05.2020 r., godz. 18.15
Pandemia koronawirusa ma często zaskakujące skutki.
Jak pisze wyborcza.pl, powołując się na badania firmy Nielsen, w marcu i kwietniu, porównując ten okres z ubiegłym rokiem, sprzedaż napojów spirytusowych spadła o 3 proc., a piwa o 2 proc. Tylko w przypadku wódki spadek to 4 proc.
W rzeczywistości alkoholu sprzedano jeszcze mniej, ponieważ dane nie uwzględniają gastronomii i imprez masowych.
Wyborcza.pl zwraca uwagę, że załamała się sprzedaż butelek o pojemności 100 i 200 ml, choć do tej pory "małpki" biły rekordy popularności.
- "Małpki" były kupowane i wypijane np. w drodze do pracy, tak aby nikt nie widział. A skoro pracujemy zdalnie w domu, to nie ma co ukrywać - ocenił Krzysztof Brzózka, były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.