Reklama
Reklama

Zaskakujący efekt pracy z domu: Polacy kupują dużo mniej małpek z wódką

fot. Thiago Felipe Festa/freeimages.com
fot. Thiago Felipe Festa/freeimages.com

Pandemia koronawirusa ma często zaskakujące skutki.

Jak pisze wyborcza.pl, powołując się na badania firmy Nielsen, w marcu i kwietniu, porównując ten okres z ubiegłym rokiem, sprzedaż napojów spirytusowych spadła o 3 proc., a piwa o 2 proc. Tylko w przypadku wódki spadek to 4 proc.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

W rzeczywistości alkoholu sprzedano jeszcze mniej, ponieważ dane nie uwzględniają gastronomii i imprez masowych.

Wyborcza.pl zwraca uwagę, że załamała się sprzedaż butelek o pojemności 100 i 200 ml, choć do tej pory "małpki" biły rekordy popularności.

- "Małpki" były kupowane i wypijane np. w drodze do pracy, tak aby nikt nie widział. A skoro pracujemy zdalnie w domu, to nie ma co ukrywać - ocenił Krzysztof Brzózka, były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
23.90 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro