Szybciej z Poznania do Szczecina. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h
Przebudowanych zostanie blisko 100 mostów i wiaduktów. Lepiej przygotowane obiekty oraz nowe tory i sieć trakcyjna umożliwią zwiększenie prędkości i skrócenie czasu podróży pomiędzy Poznaniem i Szczecinem.
Na ok. 187 km modernizowanej trasy przebudowanych zostanie 95 wiaduktów i mostów m.in. nad Wartą, Notecią i Drawą. Inwestycje mają zapewnić sprawne przejazdy pociągów pasażerskich oraz poprawią warunki przewozu towarów. Prace mają też zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Według zapowiedzi pod wiaduktami będą nowe jezdnie, mieszkańcy zyskają chodniki i ścieżki rowerowe m.in. w okolicy Mokrza, Miałów, Drawskiego Młyna, Drawin i Mierzęcina.
W Wielkopolsce zaawansowane prace widać we Wronkach. Nad Wartą gotowe są już nowe filary oraz stalowa część kolejowej przeprawy. Długi na 193 m i szeroki na ponad 12 m most powstaje etapami, a to umożliwia prowadzenie ruchu kolejowego. Zaawansowana technologia pozwala łączyć konstrukcję z segmentów - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.,
Na Pomorzu Zachodnim modernizowany jest m.in. wiadukt drogowy w Stargardzie. Obiekt przy stacji częściowo jest już rozebrany. W jego miejscu powstanie nowa konstrukcja dla kolei, a pod nią dwa pasy ruchu, chodniki i ścieżki rowerowe.
Na modernizowanej linii z Wielkopolski do Szczecina (odcinki: Poznań - Wronki, Wronki - Słonice, Słonice - Szczecin Dąbie) wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Dla podróżnych powstają nowoczesne perony. Można z nich już korzystać w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Komfort w podróży zwiększają wiaty, ławki i antypoślizgowa nawierzchnia. Dla osób o ograniczonych możliwościach przygotowano pochylnie, a na stacjach powstają przejścia podziemne z windami - tłumaczy Śledziński. Podobny standard zapewniony będzie także na peronach m.in. we Wronkach, Szamotułach, Mokrzu, Drawinach, Podleścu, Dolicach, Kolinie i Choszcznie - dodaje.
Jak relacjonuje PKP PLK pociągi jeżdżą nowym torem wyposażonym w sieć trakcyjną i urządzenia sterowania na szlakach: Poznań - Kiekrz, Rokietnica - Szamotuły, Pęckowo - Wronki. Przygotowywany jest sąsiedni tor. Równocześnie prace postępują między Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem, Reptowem i Szczecinem Dąbie. Także na odcinku Dobiegniew - Bierzwnik oraz na stacji Drawski Młyn przed montażem nowych, rozbierane są stare szyny, podkłady i sieć trakcyjna. Postępy prac na wszystkich odcinkach linii kolejowej uwzględnia rozkład jazdy.
Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie zwiększenie prędkości między Poznaniem a Szczecinem do 160 km/h. Skróci to czas przejazdu najszybszych pociągów o ok. 50 min. Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa, m.in. dzięki nowoczesnemu systemowi sterowania, modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych i budowie dwóch nowych Lokalnych Centrów Sterowania w Poznaniu i Stargardzie - dodaje Śledziński.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace za ok. 4 mld zł z instrumentu UE "Łącząc Europę" w kwocie ok. 2 mld zł. Prace planowane są do końca 2022r.
Najpopularniejsze komentarze