Reklama
Reklama

Kolejna usługa dla poznańskich seniorów. Łatwo mogą uzyskać informacje np. jak wysłać e-mail

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Przemysław Łukaszyk

Miasto Poznań rusza z nową usługą dla starszych mieszkanek i mieszkańców miasta. W ramach "Telefonu Porad Cyfrowych" seniorki i seniorzy znajdą wsparcie w zakresie korzystania z nowych technologii.

W przyszłym tygodniu ruszy nowa usługa dla poznańskich seniorek i seniorów. Pod specjalnym numerem telefonu: 603 489 205 pracownicy CIS udzielać będą porad cyfrowych.

Cieszę się, że poznańscy seniorzy są aktywni i chętnie korzystają z nowych technologii. Nie ustępują swoim wnukom w znajomości mediów społecznościowych, obsługują konto w banku przez internet, czy też spotykają się wirtualnie za pomocą komunikatorów - z najbliższymi i znajomymi - podkreśla Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. Wszystkim, którzy w tym świecie nowoczesnych rozwiązań napotkają problemy, Miasto zaoferuje odpowiednią pomoc - dodaje.

Dyżury trwać będą w godz. 10-14, od poniedziałku do środy.

Seniorki i seniorzy będą mogli uzyskać wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów z obsługą komputera, tabletu, telefonu czy smartfonu lub aparatu fotograficznego - informuje Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP. Wiemy, że problemy technologiczne są czasami kłopotem dla naszych seniorów. Jeden telefon i porada często wystarczą, by poczuli się pewniej w świecie nowych technologii - dodaje.

Konsultanci wytłumaczą, jak wysłać e-mail, zgrać zdjęcia z telefonu czy pobrać z internetu aplikacje i komunikatory czyli programy, które umożliwiają bezpłatne rozmowy i wideorozmowy. Podpowiedzą, jak założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych i jak bez wychodzenia z domu dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki obsługi nowych urządzeń. Pomogą też wyszukać w Internecie potrzebne informacje, podpowiedzą z których bezpiecznych stron korzystać.

Seniorzy obecnie więcej czasu spędzają w domu - mówi Wojciech Bauer, dyrektor Centrum Inicjatyw Senioralnych. Konsultanci telefoniczni będą służyć zainteresowanym nie tylko fachową wiedzą w zakresie rozwiązań problemów ze sprzętem elektronicznym, ale również zaproponują możliwe za pomocą nowych technologii formy animacji. Doradzą, jak aktywnie i ciekawie spędzić czas z komputerem, tabletem lub smartfonem. Wszystkie propozycje będą dopasowane do preferencji i zainteresowań osoby dzwoniącej- dodaje.

Pracownicy Centrum pomogą też w innych problemach, związanych z nowymi technologiami, pod warunkiem, że nie będą one wymagały udzielania danych wrażliwych: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp. Na konsultacje nie będą obowiązywały zapisy.

Osoba pełniąca dyżur po zakończeniu konsultacji będzie starała się oddzwaniać na nieodebrane połączenia (zgodnie z kolejnością zgłoszenia) - informują miejscy urzędnicy - dodają.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
41.97 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro