Problemy poznańskiej sieci sklepów z elektroniką. Złożono wniosek o postępowanie sanacyjne, będą zwolnienia
Chodzi o Komputronik - jedną z najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym w Polsce.
Komputronik ma siedzibę w Poznaniu. Jak informuje PAP Biznes, właśnie w Sądzie Rejonowym Poznań Stare Miasto złożono wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego, którego celem jest "poprawa sytuacji" firmy.
Okazuje się, że Komputronik otrzymał niedawno negatywne decyzje Wielkopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w sprawie postępowań kontrolnych dotyczących podatku VAT za trzy miesiące 2014 roku. Urzędnicy zakwestionowali prawidłowość rozliczeń VAT, w związku z czym "powstało niewymagalne zobowiązanie w wysokości ok. 39,2 mln PLN (plus należne odsetki szacowane przez emitenta na 18,7 mln PLN). Decyzjom nie nadano rygoru natychmiastowej wykonalności, w związku z czym ich wydanie nie wpływa bezpośrednio na sytuację płynnościową emitenta (decyzje są neutralne pod kątem przepływów pieniężnych). Decyzje nie są prawomocne i wykonalne, a emitent, zgodnie z przysługującą ścieżką odwoławczą, przygotowuje odwołania, które rozpatrywać będzie Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu".
Wraz z wnioskiem o postępowanie sanacyjne zaprezentowano wstępny plan restrukturyzacji zakładający m.in. zwolnienie 1/5 pracowników. Komputronik rozpoczyna rozmowy z wybranymi bankami dotyczące uzgodnienia dalszego modelu finansowania. W ubiegłym tygodniu jeden z banków wypowiedział spółce umowę kredytową.
Komputronik wydał oświadczenie, w którym uspokaja swoich klientów. - W ocenie Zarządu jak i dwóch niezależnych doradców podatkowych, decyzja (Urzędu Celno-Skarbowego) jest rażąco bezpodstawna i zawiera wiele błędów formalnych i proceduralnych, zatem prawdopodobieństwo jej uchylenia jest wysokie. Otrzymanie negatywnej decyzji przekłada się na utrudnienie rozmów z instytucjami finansującymi Grupę Kapitałową i w krótkim terminie stanowi dla Spółki ryzyko utrzymania płynności finansowej. Zarządy obydwu Spółek są zdeterminowane do utrzymania działalności i podkreślają, że sanacja jest procesem prowadzącym do uzdrowienia przedsiębiorstw. Jednocześnie równolegle prowadzone są intensywne rozmowy z instytucjami finansującymi, partnerami biznesowymi oraz Klientami - czytamy w oświadczeniu. - Zarząd Grupy Komputronik podkreśla, że pomimo podjętych działań, klienci indywidualni i biznesowi w dalszym ciągu mogą swobodnie korzystać z pełnej oferty obydwu spółek. Podjęte kroki nie mają wpływu na sprzedaż oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklep internetowy nadal będą prowadzić sprzedaż elektroniki, wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, konsumenci będą mieć swobodny dostęp do pełnej oferty produktowej oraz usługowej, a także będą bez przeszkód mogli korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Obydwie Spółki będą nadal, na dotychczasowych zasadach, realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową - zapewnia sieć.
Najpopularniejsze komentarze