Reklama
Reklama

Bezpieczny przejazd pociągów na linii Poznań - Warszawa i sprawniejsza komunikacja drogowa. Powstaje nowy wiadukt

fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły już 70 procent inwestycji. Wiadukt powstaje w Koninie.

Budowany wiadukt drogowy w Koninie na torami trasy Poznań - Warszawa ma 25 m długości i 6 m wysokości. Obiekt ma zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacząco poprawić system komunikacji drogowej w mieście. Bezkolizyjne skrzyżowanie połączy dzielnice Glinki i Niesłusz (ul. Paderewskiego z ul. Wyzwolenia). Wiadukt zastąpi pobliskie przejazdy kolejowo‒drogowe na ul. Okólnej i ul. Torowej. Będą dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdą stronę oraz zabezpieczone ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach obiektu.

Praktyczny zawód w 2 lata! Niskie czesne! Sprawdź! Technik Usług Kosmetycznych w 2 lata! Nie zwlekaj! Rekrutacja trwa!
REKLAMA

Wiadukt nad trzema torami montowano głównie nocą. W ten sposób praca ciężkiego sprzętu nie ograniczała kursowania pociągów. Wszystkie przygotowane elementy konstrukcji ważą prawie 1125 ton, czyli tyle, ile 9 lokomotyw. Połowa płyty wiaduktu jest już zabetonowana. Podobne prace będą wykonane na drugiej części obiektu. Płytę nośną wiaduktu tworzy 38 strunobetonowych belek. Tzw. dźwigary opierają się na przyczółkach obiektu - relacjonuje Radosław Śledziński z PKP PLK.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zakończenie prac do sierpnia br. Inwestycja powstaje przy współpracy z Urzędem Miejskim w Koninie, który współfinansuje budowę wiaduktu oraz odpowiada za powstanie dróg prowadzących do nowego obiektu. Jego otwarcie będzie możliwe po wykonaniu dojazdów, do czego zobowiązał się samorząd.

Trasa Poznań - Warszawa nieustannie się zmienia. Pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach na odcinkach Swarzędz ‒ Koło oraz Barłogi ‒ Kutno, Jackowice ‒ Żychlin i Bednary ‒ Łowicz. Wymiana torów i sieci trakcyjnej postępuje na szlaku z Żychlina do Starej Wsi oraz na stacjach w Kutnie i Łowiczu. Podróżni korzystają z wygodniejszych, przebudowanych peronów W Podstolicach, Koninie, Kole, Kutnie, Łowiczu, Mysłakowie i Zosinowie. Modernizacja trasy zwiększy przepustowość, umożliwiając dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii, będącej ważną częścią korytarza TEN-T Morze Północne ‒ Bałtyk. Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym pozwoli na sprawny przejazd pociągów ze wschodu na zachód kraju, a modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych znacząco poprawi poziom bezpieczeństwa - tłumaczy Śledziński.

Wszystkie prace w zakresie LCS Konin (odcinek Swarzędz ‒ Koło) planowane są do końca sierpnia br. Do lipca 2021 r. roboty toczyć się będą między Kołem a Żychlinem (LCS Kutno), a na odcinku Żychlin ‒ Sochaczew (LCS Łowicz) do października 2021 r. Na termin planowanego zakończenia inwestycji wpłynęła m.in. konieczność usunięcia nieprzewidzianych kolizji i związany z tym większy zakres prac. PLK pozostają w bieżącym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji prac - dodaje.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ‒ Swarzędz" w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Wartość modernizacji to ponad 2 mld zł.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Kolejne ostrzeżenie meteorologiczne dla Wielkopolski
30℃
20℃
Poziom opadów:
0.5 mm
Wiatr do:
13 km
Stan powietrza
PM2.5
19.37 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro