Reklama
Reklama

Problemy taborowe Kolei Wielkopolskich. Spółka chce wydzierżawić cztery elektryczne zespoły trakcyjne

EN57 Feniks | fot. mat. prasowe FPS
EN57 Feniks | fot. mat. prasowe FPS

Koleje Wielkopolskie wciąż czekają na zamówione składy PESA Elf 2, a w między czasie muszą skierować posiadane składy na okresowy przegląd. Aby uzupełnić braki taborowe, Koleje Wielkopolskie chcą wydzierżawić cztery elektryczne składy.

O opóźnieniu zamówienia na dziesięć pociągów Pesa Elf 2 pisaliśmy już na naszych łamach. Teraz portal Rynek Kolejowy informuje, że dostawa pierwszych składów została przesunięta z lutego na sierpień bieżącego roku. Problem w tym, że w połowie roku na przegląd okresowy będą musiały trafić posiadane przez spółkę składy Elf.

Aby uzupełnić braki taborowe Koleje Wielkopolskie zdecydowały się na dzierżawę elektrycznych zespołów trakcyjnych. Koleje Wielkopolskie chciałyby wydzierżawić pojazdy na okres do końca września z możliwością przedłużenia dzierżawy do końca roku. Rynek Kolejowy spekuluje, że wszystkie wymogi Kolei Wielkopolskich spełniają zmodernizowane w Poznaniu składy EN57, które należą do Polskiego Taboru Szynowego.

Koleje Wielkopolskie czekają na oferty przez miesiąc. Wybrana zostanie najtańsza oferta.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
0℃
Poziom opadów:
2.7 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
46.44 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro