Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
1 -3

Ruszają prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Pętla Wilczak zostanie wyłączona z ruchu

j
piątek, 7.12.2018 r.
godz. 12.30
j | piątek, 7.12.2018 r., godz. 12.30
Ruszają prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Pętla Wilczak zostanie wyłączona z ruchu
fot. PIM

13 grudnia teren budowy zostanie przekazany wykonawcy. Następnego dnia wyłączona zostanie trakcja, w związku z czym tramwaje linii nr 3 nie będą dojeżdżać do pętli Wilczak.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
0°C 1027 hPa
JUTRO
pogoda
1°C 1029 hPa
POJUTRZE
pogoda
0°C 1022 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

W ramach prowadzonych na pętli Wilczak prac przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura torowa i sieć trakcyjna. Ma to związek z wyprowadzeniem torowiska z pętli w kierunku Naramowic. Od 18 do grudnia do końca roku rozpoczną się w tym miejscu prace porządkowe i wycinka drzew. Natomiast w styczniu rozpocznie się rozbiórka przystanku, szyn i podkładów.

W związku z rozpoczęciem prac linia nr 3 zmieni swoją trasę. Tramwaj z ulicy Winogrady pojedzie ul. Murawa i Al. Solidarności do pętli Połabska. W ten sposób będzie kursował przez najbliższe miesiące. Pętla Wilczak dla ruchu tramwajowego zostanie otwarta od września przyszłego roku – informuje MPK.

Linia nr 3:

GÓRCZYN - Głogowska - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Rondo Środka - Wyszyńskiego - Małe Garbary - pl. Wielkopolski - pl. Ratajskiego - Fredry - Most Teatralny - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - Solidarności - POŁABSKA

Pasażerowie, którzy dotychczas dojeżdżali do pętli Wilczak będą mogli korzystać z jednej z wielu linii autobusowych obsługujących rejon Wilczaka i Winograd. Z okolic Garbar można pojechać ulicą Szelągowską autobusami linii nr: 47, 51, 67, 74, 90 i 911. Z kolei od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Murawa, gdzie na przystanku "Os. Pod Lipami" od 14 grudnia zatrzymywać się będzie także tramwaj linii nr 3 (kursują tą trasą tramwaje linii nr 4 i 10) w rejon pętli Wilczak można dojechać autobusami linii nr 74 i 90.

Inwestycja realizowana w formule "projektuj - buduj" będzie kosztować niemal 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł dołoży do niej Unia Europejska w ramach dofinansowania dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Pierwszy z nich to "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu", drugi - "Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu" – przypominają Poznańskie Inwestycje Miejskie. Najpóźniej wiosną 2022 roku nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego – dodają.

Reklama