Reklama

Strefa Płatnego Parkowania się rozrasta - w planach Łazarz i Wilda

Władze miasta chcą zrobić Strefę Płatnego Parkowania na Wildzie i na Łazarzu. Ma temu towarzyszyć wprowadzenie w tych dzielnicach strefy Tempo 30.

Najnowsze plany urzędników zakładają poszerzenie strefy w ciągu czterech najbliższych lat. Zastępca prezydenta Maciej Wudarski nie chce precyzować, czy najpierw nastąpi to na Łazarzu, czy na Wildzie. Przekonuje za to, że powinno to być związane ze zmianami, które dodatkowo uspokoją ruch. Jeszcze w tym roku mieszkańcy Łazarza będą mogli wciąć udział w pierwszych konsultacjach takich zmian. Będziemy w trakcie konsultacji społecznych przekonywać wszystkich zainteresowanych do tego żeby tę strefę wprowadzić. Będziemy pokazywać jakie są jej zalety. Natomiast musimy się liczyć z głosem społecznym i z tym, co do nas mówią mieszkańcy - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

To jednak nie jedyne zmiany. To jest także propozycja żeby zwiększyć udział ulic jednokierunkowych, po to żeby też stworzyć możliwość parkowania samochodów na jezdni i zwiększyć liczbę miejsc parkingowych - mówi Filip Olszak, Rada Osiedla Święty Łazarz.

Do dalszego uspokajania ruchu samochodowego szykują się także Jeżyce. To także są problemy bezpieczeństwa - to znaczy sytuacje, w których na przykłada osoba z trudnościami w poruszaniu się nie może przejść przez ulicę ze względu na to że nie ma wyznaczonych przejść dla pieszych w tych miejscach gdzie powinny być , albo, że kierowcy jeżdżą za szybko - mówi Cezary Brudka, Rada Osiedla Jeżyce.

Zdaniem specjalistów takie zmiany w śródmieściu będą korzystne dla wszystkich uczestników ruchu: kierowcom zapewnią płynniejszą jazdę, a rowerzystom i pieszym - większe bezpieczeństwo. Po pierwsze pozwala na wyznaczenie większej ilości miejsc parkingowych. Ruch odbywa się w strefach Tempo 30 płynniej - kierowcy nie przyspieszają, ale też nie hamują - mówi dr Michał Beim, Specjalista ds. transportu.

Do pomysłu sceptycznie podchodzi miejska opozycja. Tak praktycznie, to co robi pan prezydent to brak możliwości poruszania się w centrum miasta samochodem - mówi Michał Grześ , radny PiS.

Podnosi się płynność ruchu, zmniejsza się zanieczyszczenie środowiska, zwiększa się bezpieczeństwo i de facto każdy kierowca, który w określonym czasie chce dojechać z punktu A do punktu B mimo wprowadzenia strefy Tempo 30 właśnie taki efekt uzyska - odpowiada Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Zgonie z zapowiedziami konsultacje z mieszkańcami Łazarza mają ruszyć w grudniu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Takiej pogody nie mieliśmy w Wielkanoc od dawna!
16℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
5.34 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro