Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
2 -3
Reklama

Oficjalnie zaprezentowano najnowszy tramwaj Solarisa: Tramino XL

KaT
wtorek, 14.02.2017 r.
godz. 07.31
KaT | wtorek, 14.02.2017 r., godz. 07.31
Oficjalnie zaprezentowano najnowszy tramwaj Solarisa: Tramino XL
fot. Solaris

Już w grudniu pisaliśmy, że do Lipska dotarł pierwszy 38-metrowy tramwaj wyprodukowany w podpoznańskiej fabryce Solaris. Był „opakowany” w trakcie transportu, a więc nie można było zobaczyć jak wygląda. Odbyła się już oficjalna prezentacja.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
0°C 1021 hPa
JUTRO
pogoda
2°C 1027 hPa
POJUTRZE
pogoda
1°C 1024 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

Zupełnie nowy tramwaj trafił z Bolechowa do Lipska. Już w 2015 roku Solaris podpisał z lipskim przewoźnikiem umowę ramową, w ramach której może on zamówić w podpoznańskiej fabryce 41 tramwajów do 2020 roku. Do tej pory Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) zamówił 14 Solarisów Tramino, a część z nich już trafiła do Lipska.


Jak informuje portal transport-publiczny.pl, obecnie trwa uruchamianie pojazdów i przystosowywanie ich do sieci. Następnie odbywają się jazdy testowe w ramach uzyskiwania homologacji. Szkoleni są pracownicy.

Obecnie mieszkańcy Lipska mogą zobaczyć Tramino XL na żywo w ramach targów. Pojazdy mają prawie 38 metrów długości i 2,3 m szerokości. Mają 4 moduły i są wyposażone w 4 wózki napędowe klasyczne i 1 wózek toczony Jacobsa. W kabinie motorniczego zastosowano m.in. ergonomiczne fotele, a na dachu pojazdu pojawiły się osłony dachowe, które mają redukować hałas urządzeń tam umieszczonych. Pasażerowie mają tu do dyspozycji 75 miejsc siedzących, są 4 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Oczywiście jest tu klimatyzacja.

- W suficie zabudowano specjalnie zaprojektowane panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światła do warunków pogodowych. W zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych co znacząco podniesie komfort podróżowania. W pojeździe zastosowano cztery pary niezwykle szerokich drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1500 mm oraz dwie pary jednoskrzydłowych o szerokości 800 mm. Dzięki takim parametrom możliwe jest płynne i szybkie wsiadanie i wysiadanie podróżujących. Usprawniono także system informacji pasażerskiej umieszczając specjalne zewnętrzne wyświetlacze, dla pasażerów wsiadających do tramwaju, zabudowane nad dwuskrzydłowymi drzwiami pojazdu - informuje transport-publiczny.pl.

Reklama