Łatwiejsze podróże z Poznania do Szczecina. Kolejne perony zmieniły oblicze
Pasażerowie zyskali właśnie lepszy dostęp do pociągów w Pęckowie i Wronkach. Są wiaty, ławki i jasne oświetlenie.
Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają już oba zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany peron we Wronkach. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie do pociągów. Przygotowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Jeszcze w tym roku zamontowane będą wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach. Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające. Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym - także mającym trudności z poruszaniem się - umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie - przekazuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
W najbliższych tygodniach planowane jest udostępnienie kolejnego, nowego peronu w Szamotułach (od strony budynku dworca) i przejścia podziemnego z trzema windami na stacji. Jak przekazują przedstawiciele PKP PLK podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.
Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi sprawnie i bezpiecznie jeżdżą dwoma nowymi torami z siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku Poznań - Wronki zakończą się w 2021 roku - dodaje Śledziński.
Po uzyskaniu wymaganych certyfikatów podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Szczecina zajmie poniżej 2 godzin. Inwestycja za ok. 4,1 mld zł realizowana jest z wykorzystaniem środków UE z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF).