Reklama
Reklama

Remont na Wierzbięcicach potrwa dłużej? "Wszystko rozkopane i nikt nic nie mówi"

fot. PIM / wizualizacja

O remont na Wierzbięcicach pyta dziś nasz Czytelnik. Temat ucichł ostatnio. Remont miał trwać 300 dni (rozpoczął się po długim weekendzie sierpniowym już niemal rok temu i za kilka dni mija 360 dni), a tam nadal jest wszystko rozkopane i nikt nic nie mówi, co poszło nie tak i ile jeszcze to potrwa - pisze Radek.

Szukasz zawodu z przyszłością? Chcesz poznać ciekawych ludzi? Zapisz się na studia podyplomowe na kierunku Kosmetologia lub Dietetyka.
REKLAMA

Sprawą po informacji od zaniepokojonych mieszkańców Wildy zajęła się kilkanaście dni temu "Gazeta Wyborcza". Informowano wówczas, że prace przeciągają się na fragmencie od ul. Wujka do ul. Żupańskiego (bez skrzyżowania) po stronie zachodniej. Poznańskie Inwestycje Miejskie, tłumaczyły, że przesunięcie terminu zakończenia budowy na tym odcinku wynika z nieprzewidzianych okoliczności. Pracownicy podczas prowadzonych w tym miejscu robót natknęli się na infrastrukturę, która koliduje z projektem.

Inwestor zapewnia, że termin zakończenia prac na ul. Wierzbięcice wciąż wyznaczony jest na lato tego roku. Przedstawiciele PIM w odpowiedzi do gazety dodali również, że dokładają wszelkich starań by inwestycja była jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Informowali też, że mają nadzieję, iż " problemy związane z pracami wynagrodzą mieszkańcom efekty trwającego remontu".

Po zakończeniu prac na ul. Wierzbięcice budowlańcy przeniosą się na węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., a później na ul. 28 Czerwca 1956 r. Tam prace mają się zakończyć w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że realizacja inwestycji "ma przyczynić się do poprawy sprawności komunikacji tramwajowej i tym samym wzmocnić konkurencyjność tego środka transportu". Zastosowane rozwiązania ograniczą drgania, wibracje i hałas wywoływane przez poruszające się tramwaje, dostosują ten odcinek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zapewnią dostęp do informacji pasażerskiej podawanej w czasie rzeczywistym. Oprócz torowiska przebudowana zostanie dotychczasowa i zbudowana nowa sieć trakcyjna. Zmodernizowane zostaną istniejące i zbudowane nowe przystanki tramwajowe, autobusowe i tramwajowo-autobusowe (w tym wspólny węzeł przesiadkowy w rejonie rynku Wildeckiego), które zostaną wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zainstalowany zostanie miejski monitoring wizyjny. Plan obejmuje również przebudowę infrastruktury drogowej oraz powstanie parkingów B&R, zapewniających łącznie kilkanaście miejsc postojowych - zapowiadały Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

18℃
11℃
Poziom opadów:
2.8 mm
Wiatr do:
31 km
Stan powietrza
PM2.5
16.78 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.