Reklama
Reklama

Poznań Główny: prace związane z przedłużeniem przejścia podziemnego i budową nowego peronu są już na półmetku

fot. PKP PLK

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Prace za ok. 100 mln finansowane są z budżetu.

Na stacji Poznań Główny do tej poty zrealizowano już ok. 60% prac. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację - zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.

Praktyczny zawód! Niskie czesne! Technik Usług Kosmetycznych w 2 lata! Sprawdź!
REKLAMA

Dodatkowy peron to sprawniejsza obsługa większej liczby połączeń. Będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, Dobrą orientacje w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.

Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji - zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.
Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera
- dodaje Śledziński.

O potrzebie dobrej organizacji prac świadczy jej zakres. Dotychczas z budowy wywieziono ok. tysiąca wywrotek ziemi. Wykorzystano materiał z ok. stu betoniarek, a do zbrojenia zużyto ok. 40 ton stali - kończy.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne dziś ostrzeżenie IMGW
33℃
22℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
15.77 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.