Poznańskie szyny będą szlifowane: nocami będzie głośniej, ale dzięki temu tramwaje mają jeździć ciszej
Poznańskie MPK rozpoczyna frezowanie szyn tramwajowych.
Dziś w nocy frezowane będzie torowisko na ulicy Zamenhofa. - Specjalna maszyna firmy Vossloh, wraz z obsługą, jest już w Poznaniu i zaczyna pracę. Dzięki niej, na wybranych odcinkach torowisk usunięte zostanie zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach. Tego rodzaju zużycie powstaje podczas eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów - wyjaśnia MPK.
Co robi maszyna? Usuwa nierówności i uszkodzenia kontaktowe, a także odtwarza profil szyny. - Po tym "zabiegu" główka szyny jest jak nowa, co oznacza: dla MPK Poznań - dłuższą żywotność szyny oraz taboru, dla mieszkańców - zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju, a dla pasażerów - wzrost poziomu komfortu poruszania się komunikacją tramwajową - dodaje.
Frezarka może pracować w tempie 400 metrów toru (pojedynczego) na godzinę. Prace zaplanowano nocami, by nie utrudniać funkcjonowania komunikacji miejskiej w dzień. Niestety praca frezarki oznacza hałas. - Prace prowadzone będą m.in. na odcinkach torowisk na ulicach Hetmańskiej, Głogowskiej, Grunwaldzkiej, 23 Lutego, Strzeleckiej, Zamenhofa, Jana Pawła II oraz w tunelu na trasie na Franowo.