Reklama
Reklama

Szykują się spore zmiany w okolicach ronda Rataje. Tramwaje zmienią trasy!

fot. PIM

Przypominamy. W sobotę, 23 stycznia, rozpocznie się kolejny etap modernizacji ronda Rataje i związane z nim zmiany w organizacji ruchu.

Nadchodzący etap inwestycji obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego na ul. Zamenhofa, na odcinku od tarczy ronda do rejonu ul. Piłsudskiego. Odcinek ten wraz z całą tarczą ronda Rataje zostanie wyłączony dla tramwajów, które w rejon ronda będą dojeżdżać do przystanków końcowych: Os. Piastowskie z kierunku od ronda Starołęka oraz Rondo Rataje z kierunku od AWF. Wprowadzenie tych zmian umożliwią specjalne rozjazdy dla tramwajów dwukierunkowych. Zamontowane zostaną w weekend 23-24 stycznia (sobota-niedziela). Przez te dwa dni rondo Rataje oraz ulice Krzywoustego i Zamenhofa będą nieprzejezdne dla tramwajów. Pojawi się wtedy dodatkowy tymczasowy tramwaj linii nr 98, a ostatnie piątkowe (22 stycznia) kursy tramwajowe pojadą zmienioną trasą - przypominają urzędnicy PIM.

Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17 - trasa bez zmian
Linie nr 4, 13, 18 - zawieszone
Linia nr 7: Ogrody - ... - rondo Starołęka - Starołęka
Linia nr 12: Os. Sobieskiego - ... - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 roku - Hetmańska - rondo Starołęka - Starołęka
Linia nr 98 (tymczasowa): Junikowo - Grunwaldzka - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Strzelecka - Centrum - Fredry - Dąbrowskiego - Ogrody
Linia nr 201: Os. Sobieskiego - ... - most Św. Rocha - Kórnicka - Os. Lecha - Chartowo - Żegrze - Unii Lubelskiej
Zmiany linii autobusowych
Linia nr 165 - z uwagi na niewielką frekwencję - na tym etapie przebudowy ronda Rataje - zostaje zawieszona od soboty (23 stycznia).
Linia nr 190 - od soboty (23 stycznia) zostanie wydłużona, zwiększona będzie częstotliwość kursowania i pojedzie z AWF przez most Królowej Jadwigi, rondo Rataje, Zamenhofa do ronda Starołęka. Przystanek początkowo-końcowy znajdzie się na ulicy Starołęckiej przy sklepie Biedronka na jezdni w kierunku ronda Rataje.Linie nr 174 i 190 będą pełniły rolę "autobusów za tramwaj" na ul. Zamenhofa, dowożąc do węzłów przesiadkowych: AWF, Most Św. Rocha/Pl. Bernardyński i Małe Garbary.

Od poniedziałku (25 stycznia), po zainstalowaniu rozjazdów umożliwiających zmianę kierunków na przystankach "Os. Piastowskie" i "Rondo Rataje".
Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17 - trasa bez zmian.
Linia nr 4: Starołęka - Os. Piastowskie (tabor dwukierunkowy).
Linia nr 7: Ogrody - ... - rondo Starołęka - Os. Piastowskie (tabor dwukierunkowy).
Linia nr 12: Os. Sobieskiego - ... - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 roku - Hetmańska - rondo Starołęka - Starołęka
Linia nr 13: Junikowo - Grunwaldzka - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje (tabor dwukierunkowy),
Linia nr 18: Ogrody - Dąbrowskiego - Fredry - Centrum - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje (tabor dwukierunkowy).
Linia nr 201: Os. Sobieskiego - ... - most Św. Rocha - Kórnicka - Os. Lecha - Chartowo - Żegrze - Unii Lubelskiej.
Linie autobusowe:
Linia nr 165 - pozostaje zawieszona.
Linia nr 190 - od soboty (23 stycznia) ulegnie wydłużeniu i pojedzie z AWF przez most Królowej Jadwigi, rondo Rataje, Zamenhofa, do ronda Starołęka. Przystanek początkowo-końcowy znajdzie się na ulicy Starołęckiej przy sklepie Biedronka na jezdni w kierunku ronda Rataje.

Linie nr 174 i 190 będą pełniły rolę "autobusów za tramwaj" na ul. Zamenhofa, dowożąc do węzłów przesiadkowych: AWF, Most Św. Rocha/Pl. Bernardyński i Małe Garbary.

Od poniedziałku 25 stycznia obowiązywać będą również nowe zmiany dla kierowców na ul. Zamenhofa i Piłsudskiego. Na wyjeździe z ronda w kierunku Starołęki nieprzejezdny będzie pas wewnętrzny. Do dyspozycji kierowców pozostaną dwa: jeden służący do jazdy w lewo i prosto, a drugi prosto i w prawo. Za skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego fragment ul. Zamenhofa będzie zwężony do jednego pasa, ruch będzie odbywał się pasem zewnętrznym. Zjazd na ul. Piłsudskiego będzie możliwy jednym pasem - tłumaczą urzędnicy PIM.
Z kolei na jezdni ul. Zamenhofa prowadzącej na rondo Rataje do dyspozycji kierowców będą dwa pasy ruchu: jeden służący do jazdy w lewo oraz drugi do jazdy w lewo, prosto i w prawo. Wjazd z ul. Piłsudskiego na ul. Zamenhofa będzie możliwy jednym pasem ruchu - dodają.

Zmiany wprowadzane będą w nocy z 24 na 25 stycznia (z niedzieli na poniedziałek). Na tarczy ronda Rataje oraz na ul. Jana Pawła II i Krzywoustego obowiązywać będzie w dalszym ciągu wprowadzona wcześniej czasowa organizacja ruchu.





Planowany termin zakończenia prac na ul. Zamenhofa to trzeci kwartał tego roku. Wtedy to będzie możliwe uruchomienie relacji tramwajowej północ-południe, czyli pomiędzy rondami Śródka i Starołęka.

Inwestycja w rejonie ronda Rataje odmieni jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Poznaniu. Ze względu na duży zakres inwestycji podzielono je na etapy tak, by rondo pozostawało częściowo przejezdne. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec przyszłego roku.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Uwaga na oblodzenie! Jeszcze do 9.00 obowiązuje ostrzeżenie IMGW
4℃
-4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
3.19 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro